اخبار اخبار اقتصادی

۱۱.۸ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در دولت سیزدهم

تبلیغات بنری


بر اساس گزارش «توژال» وزارت اقتصاد، از ابتدای دولت سیزدهم تا پایان اردیبهشت 1403 هجری شمسی، 690 طرح سرمایه گذاری خارجی به ارزش 11.8 میلیارد دلار به تصویب سازمان سرمایه گذاری خارجی رسید و از زمان تصویب پروژه های سرمایه گذاری خارجی تایید شده – در مدت زمان مشخص پس از صدور مجوز از فهرست آمار اقدام به ورود به کشور نکنید و این آمار فقط شامل تاییدیه های سرمایه گذاری خارجی معتبر تا این تاریخ می باشد.

11.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم / روسیه و چین بزرگترین سرمایه گذاران هستند

بر این اساس حجم سرمایه گذاری مصوب در بخش نفت و گاز 4826 میلیون دلار، صنعت 4215 میلیون دلار، آب، برق و گاز 850 میلیون دلار و در بخش خدمات 637 میلیون دلار است. در بخش کشاورزی 718 میلیون دلار، در بخش ساختمانی 175 میلیون دلار، در حمل و نقل و ارتباطات 143 میلیون دلار، در بخش معدن 19 میلیون دلار و افزایش سرمایه گذاری در پروژه های موجود 217 میلیون دلار.

روسیه و چین بزرگترین سرمایه گذاران هستند

این آمار همچنین نشان می دهد روسیه با ۲۸۱۰ میلیون دلار و پس از آن چین با ۲۱۱۸ میلیون دلار بیشترین میزان سرمایه گذاری مصوب را داشته اند. پس از آن، امارات متحده عربی با 1.416 میلیون دلار و پس از آن ایرانیان خارج از کشور با 1.358 میلیون دلار بیشترین سهم از طرح های سرمایه گذاری مصوب در سه سال گذشته را به خود اختصاص دادند.

11.8 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی در دولت سیزدهم / روسیه و چین بزرگترین سرمایه گذاران هستند

رونمایی از مرحله اول طرح اطلس سرمایه گذاری کشور و آغاز فاز تحلیلی آن با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی در بهمن ماه 1402 از دیگر اقدامات تحول آفرین در دولت سیزدهم در حوزه سیاست خارجی بود.

بر اساس این گزارش، یکی از ویژگی های طرح اطلس سرمایه گذاری کشور، مدیریت اصولی و نظام مند، استفاده از داده های مکانی کشور در فرآیند تدوین طرح های سرمایه گذاری و مشارکت نظام مند نهادهای ملی و منطقه ای در به روز رسانی و تبادل لایه ها است. از اطلاعات این کشور به استفاده هوشمندانه از داده ها و استفاده از اطلاعات مکانی در فرآیند جذب سرمایه گذاری (داخلی و خارجی) اشاره کرد. این اطلس ابزاری برای ارائه تصویری واقعی، روشن و جامع از توانایی جذب سرمایه در اقتصاد ایران خواهد بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال