اخبار اخبار اقتصادی

کارگران بخشی از بدنه تصمیم‌گیری دولت باشند

تبلیغات بنری


حمید حاج اسماعیلی در گفت و گو با مجله توژال در ارزیابی مطالبات جامعه کارگری از دولت چهاردهم گفت: یکی از شعارها و بحث هایی که در زمان تبلیغات انتخاباتی در مناظره ها مطرح شد، بحث واگذاری نیروی کار به دولت تکنسین ها و تمرکز تجربه کاری. آقای مدیچیان در چند روز گذشته کارگروه هایی را برای انجام کار و انتخاب وزرا تشکیل داده است که جای امیدواری دارد. در واقع ایشان بر اساس وعده‌هایی که در جریان انتخابات و رایزنی‌ها داده بود، کارگروه‌های تخصصی را برای انتخاب وزرا و مدیران تشکیل داد که این مهم است.

او اضافه کرد: آنچه از دولت چهاردهم انتظار داریم این است که کارگران جزء مهم بدنه کار و تولید محسوب شوند و نقش آنها در بازار کار و مسائل کارگری مورد توجه قرار گیرد. ما به ضرورت توجه به اصل سه جانبه گرایی و اجرای مشارکت و سه جانبه گرایی به عنوان یکی از اصول مهم قانون کار و مسائل صنفی در دولت چهاردهم معتقدیم تا کارگران بخشی از نهاد تصمیم گیری باشند.

این کارشناس کارگری با تاکید بر اینکه نهادهای عمرانی، تجاری، علمی و فرهنگی باید جزء اصلی ترین وجه مشارکت در دولت چهاردهم باشند، افزود: نهادهای کارگری در عین حال که باید استقلال لازم را پیدا کنند، لازم است موثر واقع شوند و نقش سازنده خود را ایفا کنند. در پیگیری مطالبات کارگران و اجازه دادن به دولت با به رسمیت شناختن آن.

به گفته وی، نهادهای مدنی باید نقش ها و مسئولیت های اجتماعی و حرفه ای خود را انجام دهند و دولت را در اداره امور، اظهار نظر و تصمیم گیری در حوزه های مرتبط با کارگران مانند امنیت شغلی، دستمزد و بیمه اجتماعی یاری کنند.

حاج اسماعیلی حضور در جلسات و گردهمایی های مرتبط با روابط کار، کار و تولید را از دیگر مطالبات جامعه کارگری برشمرد و افزود: چون در گذشته به تشکل های کارگری توجهی نمی شد و به نظرات آنها توجه نمی شد، اصل سه جانبه گرایی اجرا نشد.

وی از نخست وزیر دولت چهاردهم خواست تا اصول انتخاب مدیران شایسته از طریق تیم های کاری تخصصی و بکارگیری افراد ذیصلاح در امور فنی و تخصصی و دارای نگاه ملی را به عنوان مدیران در بخش های مختلف رعایت کند.

این کارشناس تاکید کرد: این درخواست مشارکت مردم را عینی می کند و همه اقشار اجتماعی و گروه های مختلف می توانند در اداره کشور نقش آفرینی کنند.

حاج اسماعیلی خواستار تداوم کار مثبت شد و گفت: آنچه مسلم است کار مثبتی که می تواند راهگشای ملت و مردم باشد باید ادامه یابد و از ظرفیت های کشور بهره برداری شود. امیدواریم دولت چهاردهم در شرایطی که تلاش می‌کند با تعامل با دنیا برخی از مشکلات بزرگ کشور را حل کند، از ظرفیت‌های داخلی و جذب مدیران شایسته و توانمند در دولت سیزدهم استفاده کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال