اخبار اخبار سیاسی

پیوستن به اتحادیه اروپا و ناتو

تبلیغات بنری


به گزارش سایت «توژال»، موضوع سیاست خارجی ریاست جمهوری گرجستان پس از تصویب قانون «عوامل خارجی» از سوی مقامات تفلیس، برخلاف درخواست ها و تهدیدهای غرب مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، پس از تصویب این قانون، آمریکا تعدادی از مقامات گرجستان را تحریم کرد و سیاستمداران غربی معتقدند این قانون با اصول و ارزش های اروپایی در تضاد است.

ایلیا درچیاشویلی، وزیر امور خارجه گرجستان، گفت: «ما دو اولویت اصلی در سیاست خارجی داریم که عبارتند از الحاق به اتحادیه اروپا و ناتو و در این راستا به صورت روزانه و تدریجی کار می کنیم.» ارزیابی های ناعادلانه، گرجستان هنوز به تدریج به جلو حرکت می کند.

وی خاطرنشان کرد: ریاست جمهوری گرجستان گفته است که این اقدام غیرقابل برگشت است. جایگاه گرجستان در خانواده اروپایی.

حزب حاکم رویای گرجستان سال گذشته تلاش کرد این قانون را تصویب کند، اما پس از موج عظیم اعتراضات عمومی مجبور به عقب نشینی شد. آنها بار دیگر به تلاش های خود برای تصویب این لایحه در مارس 2024 ادامه دادند و استدلال کردند که چنین قانونی برای جلوگیری از نفوذ خارجی و تلاش های بی ثبات کننده در سیاست گرجستان ضروری است.

بسیاری ادعا می کنند که قانون عوامل خارجی مانع از عضویت احتمالی گرجستان در اتحادیه اروپا خواهد شد. در حالی که این کشور در ماه دسامبر وضعیت نامزدی دریافت کرد، کمیسیون اروپا به گرجستان هشدار داد که باید از مسیر حاکمیت قانون و اصلاحات مورد نظر اتحادیه پیروی کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال