اخبار اخبار اقتصادی

پزوی مکزیک از دلار هم جلو زد

تبلیغات بنری


پزو مکزیک نیز از دلار بهتر عمل کرد

به گزارش روزنامه ایرانیان اکونومیست به نقل از اف ایکس استریت با اشاره به رئیس جمهور منتخب کلودیا شینباماولین اعضای دولت وی روز پنجشنبه اعلام کردند پزو مکزیک برای دومین روز متوالی در برابر دلار آمریکا افزایش یافت. در همین حال، USD/MXN در قیمت 18.21 معامله شد که 0.80 درصد کاهش داشت.

در همین حال، معامله گران خود را برای تصمیم سیاست پولی بانک مکزیک (Banxico) در هفته آینده آماده می کنند، زیرا انتظار می رود نرخ های بهره بدون تغییر باقی بماند.

شینباوم، رئیس جمهور منتخب مکزیک، روز پنجشنبه شش عضو دولت را که از اول اکتبر آغاز به کار خواهند کرد، معرفی کرد. او مارسلو ابرارد را به عنوان وزیر اقتصاد و خوان رامون د لا فوئنته را به عنوان وزیر امور خارجه معرفی کرد. از آنجایی که ابرهارد بر بررسی USMCA نظارت خواهد کرد، معامله گران این انتصاب را مثبت ارزیابی کردند.

ارقام ماهانه نشان می‌دهد که از منظر داده‌ها، فعالیت اقتصادی مکزیک در ماه آوریل کاهش یافت و از تخمین‌ها در 12 ماه منتهی به آوریل پیشی گرفت.

در همین حال، اکثر تحلیلگران انتظار داشتند که Banxico پس از کاهش 6.95 درصدی ارزش پزو مکزیک پس از انتخابات عمومی 2 ژوئن، نرخ بهره را بدون تغییر نگه دارد.

توافق بر سر کاهش 25 واحدی در 27 ژوئن بود، اما به اتفاق آرا، جاناتان هیث و ایرنه اسپینوزا، معاونان رئیس جمهور آمریکا گفتند که ریسک تورم به سمت بالا متمایل شده است.

در سراسر مرز، شاخص مدیران خرید فلش S&P Global از تخمین‌ها در ژوئن پیشی گرفت که نشان‌دهنده قدرت اقتصادی است. با این حال، آخرین اطلاعات موجود از فروش مسکن نشان می دهد که بازار مسکن در حال کاهش است.

تحلیل فنی: پزو مکزیک با کاهش USD/MXN به زیر 18.30 رسید.

از زمانی که صلیب طلایی دو روز پیش ظاهر شد، USD/MXN به سمت بالاتر حرکت کرده است. با این حال، با توجه خرس ها به سطح روانی 18.00، افت امروز به زیر سطح 18.30 درها را برای عقب نشینی باز کرده است.

در زمان نگارش این مقاله، این حرکت به نفع فروشندگان است، به طوری که شاخص قدرت نسبی (RSI) تقریباً به صورت عمودی به سمت خط خنثی 50 سقوط می کند.

با این حال، اولین پشتیبانی USD/MXN در 18.00 خواهد بود، پس از آن توقف بعدی قبل از میانگین متحرک ساده 200 روزه در 17.23، میانگین متحرک ساده 50 روزه (50-SMA) در 17.29 خواهد بود.

اگر خریداران بخواهند برای ادامه روند صعودی، بالاترین سطح YTD را در 18.99 دوباره آزمایش کنند، USD/MXN باید به بالای 18.50 بشکند.

رد این سطح منعکس کننده افزایش 19.23 در 20 مارس 2023 است. اگر این سطح شکسته شود، صعود به 19.50 پشتیبانی می شود.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال