اخبار اخبار سیاسی

ویژگی‌های کابینه دولت منتخب از نظر عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام

تبلیغات بنری


حجت الاسلام والمسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت و گو با مجله توژال اظهار داشت: دولت در صورتی می تواند موفق باشد که اعضای آن در حوزه اداری از صلاحیت بالایی برخوردار باشند. بنابراین، انتخاب کمد به طور موثر به سازماندهی بهتر کارها کمک می کند.

رئیس سازمان امور زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: نکته دوم این است که همه اعضای هیات وزیران به ویژه تیم اقتصادی هیات وزیران باید بین خود هماهنگ شوند. در تیم اقتصادی وزیر امور اقتصادی و دارایی، رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی تأثیر بسزایی در بخشنامه ها و تصمیمات دارند. باید سیاست اقتصادی دولت و نظام را دنبال کنند و از خنثی کردن یا تخریب قدرت یکدیگر به شدت پرهیز کنند.

وی ادامه داد: یک دولت کارآمد باید مطابق قانون اساسی و سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری باشد و در این صورت می توان پیش بینی کرد که سرعت قطار پیشرفت بالا باشد.

مصباحی مقدم به فعال سازی توانمندی های بیرونی کشور با نگاه به توانمندی های داخلی اشاره کرد و افزود: به نظر من این تصور درست نیست که هیات وزیران باید نگاه جهانی داشته باشد. دولت منتخب باید از ظرفیت های منطقه ای کشور استفاده کند و با بها دادن به کشورهای همسایه، دوست و هم پیمان، اقدامات لازم را برای تحقق بخشیدن به توانمندی های داخلی کشور انجام دهد، البته باید نگاهی جزئی به روابط بین الملل نیز داشته باشد، اما این نگاه باید به گونه ای باشد که بر رویکرد دولت غلبه نمی کند و باعث غفلت از توانایی های داخلی نمی شود.

یکی از اعضای شورای تشخیص انحلال نظام ادامه داد: چنین نگاه غلطی حدود یک دهه بر کشور حاکم شد. موافقان این نظر قصد داشتند با نگاه به توانمندی های بین المللی و جهانی، امور کشور را سامان دهند، اما از توانمندی های داخلی غافل شدند و نتیجه این شد که اقتصاد کشور علاوه بر توقف، رکود، شکاف ثروت و فقر افزایش یافت. افزایش یافت.

وی «دیدگاه ملی» هیات وزیران در دولت منتخب را بسیار مهم دانست و گفت: اعضای هیات وزیران در دولت منتخب باید نگاه ملی داشته باشند و از منظر منافع ملی به حل مشکلات کشور نگاه کنند. این وضعیت ارتباطات جهانی از منظر ناسیونالیسم کاملاً موجه است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال