اخبار اخبار تکنولوژی

نرخ بیمه سایبری ارزان‌تر شد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، در سال‌های 2021 و 2022 که همه‌گیری کووید-19 باعث افزایش حوادث سایبری شده است، نرخ بیمه اضافی برای محافظت از شرکت‌ها در برابر حملات سایبری افزایش می‌یابد. اما گزارش سالانه جدید کارگزاری هاودن (Howden) نشان می دهد که نرخ بیش از حد بیمه در سال گذشته کاهش یافته است. در سال 2023-2024، بازار بیمه سایبری شاهد کاهش قیمت دو رقمی بود.

بر اساس گزارش هاودن، امنیت اضافی مانند احراز هویت چند مرحله ای به محافظت از داده های شرکت و کاهش ادعاهای بیمه کمک کرده است.

سارا نیلد، مدیر اینترنت بریتانیا در هاودن گفت: «به طور کلی، مشتریان قوی‌تر هستند. با وجود افزایش حملات سایبری، تمایل شرکت های بیمه به ارائه بیمه سایبری منجر به کاهش قیمت ها شده است.

حملات جهانی باج افزار پس از تهاجم نظامی روسیه به اوکراین در فوریه 2022 کاهش یافت، زیرا هکرهای مستقر در این کشورها بر عملیات نظامی متمرکز شدند. با این حال، حوادث مربوط به حملات باج افزار در پنج ماه اول سال 2024 نسبت به مدت مشابه سال گذشته 18 درصد افزایش یافته است.

باج افزار با رمزگذاری داده های دزدیده شده کار می کند. هکرها معمولا به قربانیان خود کلید رمزگشایی داده های گروگان را در ازای باج پرداختی به ارز دیجیتال می دهند.

اختلال در کسب و کار بزرگترین هزینه یک حمله سایبری است، اما شرکت ها می توانند این هزینه ها را از طریق سیستم های پشتیبان بهتر مانند استفاده از خدمات ابری کاهش دهند.

عمده تجارت بیمه سایبری در ایالات متحده است، اما بازار جهانی بیمه سایبری 15 میلیارد دلاری احتمالاً در چند سال آینده سریعترین رشد را در اروپا خواهد داشت، جایی که نفوذ کمتر است.

به گزارش رویترز، گزارش هاودن نشان می دهد که کسب و کارهای کوچک احتمال کمتری برای خرید بیمه سایبری دارند که بخشی از آن به دلیل عدم آگاهی از خطرات سایبری است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال