اخبار اخبار اقتصادی

مسیر سیاست‌های پولی تغییر خواهد کرد

تبلیغات بنری


مسیر سیاست پولی تغییر خواهد کرد

به گزارش توژال به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه تغییر چندانی نداشت. سرمایه گذاران منتظر داده های تورم ایالات متحده هستند که بیشتر جهت سیاست های پولی فدرال رزرو را تعیین می کند.

قیمت هر اونس طلا امروز با 0.24 درصد افزایش به 2369 دلار و 71 سنت رسید. قیمت قراردادهای آتی طلا در بازار کامکس نیویورک با 0.34 درصد افزایش به 2375 دلار و 90 سنت رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سخنان خود در مجلس سنا اعلام کرد که رشد تورم در این کشور در ماه‌های اخیر کندتر بوده است و اطلاعات مثبت بیشتر می‌تواند راه را برای کاهش نرخ بهره باز کند.

تحلیلگران بر این باورند که با توجه به داده های اقتصادی ایالات متحده، احتمال کاهش نرخ در ماه سپتامبر افزایش یافته است، اما از آنجایی که جروم پاول منتظر خبرهای خوب بیشتری است، کاهش بیشتر تورم لازم است تا اطمینان بیشتری به سیاست گذاران برای کاهش نرخ بهره داده شود.

در حال حاضر معامله گران احتمالاً نرخ بهره را در ماه سپتامبر 73 درصد کاهش خواهند داد. نرخ بهره کمتر هزینه نگهداری طلا را به عنوان سرمایه زیان ده افزایش می دهد و تمایل به خرید آن را افزایش می دهد.

انتظار می رود تورم در ایالات متحده در ماه گذشته 0.1٪ افزایش یابد و تورم سالانه به 3.1٪ برسد. هر گونه افزایش فشار بر قیمت ها، مبارزه فدرال رزرو با تورم را به چالش می کشد و کاهش نرخ بهره را به تاخیر می اندازد، که تاثیر مستقیمی بر طلا خواهد داشت و قیمت آن را تا سطح 2300 دلار پایین می آورد.

قیمت نقره امروز با 0.13 درصد کاهش به 31 دلار و 2 سنت رسید و پلاتین با 0.26 درصد کاهش با 986 دلار و 46 سنت معامله شد.

منبع: برنا

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال