اخبار اخبار فرهنگی

فرهاد نظری درگذشت

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، فرهاد نظری روز چهارشنبه ۹ خرداد بر اثر ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

دکتر فرهاد نظری فارغ التحصیل رشته مرمت اشیاء فرهنگی تاریخی از دانشگاه هنر اصفهان و متخصص در رشته مرمت آثار و بناهای تاریخی است. وی علاوه بر پژوهش و تدریس، دارای سوابق اجرایی مدیرکل اداره ثبت آثار و حفظ و احیای میراث معنوی و طبیعی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و دبیر و عضویت در کمیته فرهنگی است. برای ثبت میراث ناملموس، عضویت در ایکوموس ایران، عضویت در کمیته فنی موسسه ملی منابع آب وزارت نیرو و ریاست دبیرخانه کمیته ملی حافظه جهانی ایران.

از آثار مدیریت وی می توان به کتیبه جهانی میراث طبیعی ایران (کویر لوت و جنگل های هیرکانی)، کتیبه چوگان، بازی سواره بر اسب همراه با روایت موسیقایی در فهرست میراث ناملموس بشری یونسکو و … اشاره کرد. کتیبه «قلعه سعدی» و «مسجد توریخها» «لخاجه. رشید الدین فضل الله همدانی در فهرست حافظه جهانی یونسکو و اهل حق التنبور در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

نظری همچنین مقالات و کتاب های زیادی در حوزه میراث فرهنگی منتشر کرد و آخرین مقاله او چندی پیش در کتاب «مدیریت بحران در میراث فرهنگی» که به صورت مشترک با محمد امینیان نوشته بود، درباره آتش سوزی بازار تبریز اعلام شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال