اخبار اخبار اقتصادی

عقب نشینی دلار به زبان استرالیایی

تبلیغات بنری


دلار در استرالیا کاهش یافت

به گزارش توژال به نقل از FX Street، در پی انتشار گزارش ساده شده شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) برای ماه می توسط دفتر تحلیل اقتصادی آمریکا (BEA)، جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) در نیو افزایش یافت. جلسه یورک روز جمعه، ضررهای روزانه خود را افزایش داد و نزدیک به سطح 0.6670 بازگشت.

لازم به ذکر است که این گزارش حاکی از رشد ماهانه داده های تورم اصلی با نرخ 0.1 درصدی نسبت به انتشار قبلی 0.2 درصدی بوده که مطابق با انتظارات بوده است. نرخ تورم سالانه مخارج مصرف شخصی اصلی نیز از 2.8 درصد در آوریل به 2.6 درصد کاهش یافت.

انتظار می‌رود کاهش پیش‌بینی‌شده در داده‌های تورم ایالات متحده، انتظارات از کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو را افزایش دهد. چنین سناریویی به وضوح برای دلار آمریکا مناسب نیست. بنابراین، شاخص دلار آمریکا (DXY) وارد روند منفی شد و تا سطح 105.80 سقوط کرد.

بر اساس گزارش های ناظر نرخ بهره گروه CME، بانک مرکزی جلسه سپتامبر را اولین نقطه گذار به سمت عادی سازی سیاست ها می داند. همچنین طبق این ابزار، فدرال رزرو در سال جاری دو کاهش نرخ بهره را در نظر خواهد گرفت.

اما برخلاف انتظارات بازار، مقامات فدرال رزرو انتظار داشتند امسال تنها یک بار نرخ بهره را کاهش دهند.

پس از انتشار آمار تورم آمریکا مری دالیرئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو در مصاحبه ای با CNBC اشاره کرد که داده های ضعیف مخارج مصرف شخصی خبر خوبی است و گفت: ما به داده های خوب بیشتری نیاز داریم تا مطمئن شویم که انقباض به سمت هدف 2 درصد ادامه می یابد.

در جبهه استرالیا، انتظارات برای افزایش بیشتر نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا (RBA) از دلار استرالیا حمایت کرد.

گمانه زنی های بازار در مورد افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی استرالیا به دنبال انتشار داده های CPI ماهانه داغتر از حد انتظار افزایش یافته است. ناگفته نماند که داده‌های تورم با سرعت 4.0 درصد نسبت به پیش‌بینی 3.8 درصد و نسخه قبلی 3.6 درصد افزایش یافت.

منبع: شبکه اطلاع رسانی طلا و ارز

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال