اخبار اخبار فرهنگی

سند ملی موسیقی اصلاح می‌شود!

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، ابراهیم شکرانی (دبیر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی) گفت: جلسه ای با حضور حجت الاسلام و المسلمین خسروبنا، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی انقلاب فرهنگی در مورد: تحلیل وضعیت موجود موسیقی کشور و توجه به نقش سیاستگذاری در تحولات آن با محوریت برگزاری سند ملی موسیقی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با هدف تبادل نظر و بررسی نظرات و دیدگاه های صاحب نظران این حوزه.

وی به اهمیت حاکمیت و سیاستگذاری موسیقی به دلیل جایگاه والای آن در مصرف محصولات فرهنگی و هنری اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب سند ملی موسیقی یکی از دستاوردهای بسیار خوب رئیس جمهور شهید آیت اللهی بود. رئیسی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تلاش خود ادامه داد و تصویب و ابلاغ شد.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص ایرادات و اشکالات مطرح شده از سوی کارشناسان و اساتید حاضر در این جلسه گفت: مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی شش ماهه قابل اصلاح و ویرایش است. پس از تصویب، ستاد فرهنگی و اجتماعی با مأموریت جمع‌آوری نظرات و دیدگاه‌های تمامی اساتید و هنرمندان موسیقی و ارائه اصلاحات پیشنهادی به شورای عالی به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی واگذار شد.

شکرانی ضرورت تشکیل و برگزاری جلسات دوره ای دستگاه اجرایی موسیقی در کشور را ضروری دانست و خواستار حمایت از تشکل های عضو و تعامل موثر با دستگاه اجرایی موسیقی شد.

وی ادامه داد: کارشناسان و اساتید حاضر در این نشست به دلیل حمایت جدی دولت از موسیقی تاریخی و فرهنگی ایران و جلب اعتماد و مشارکت بزرگان موسیقی در تولید و پخش رادیو و رادیو، از سند موسیقی انتقاد می کنند. تلویزیون برنامه های تلویزیونی بر علاقه و حمایت از موسیقی تاکید داشتند و بر رفع موانع و محدودیت های اعمال شده برای برگزاری کنسرت تاکید داشتند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال