اخبار اخبار سیاسی

رفاه اجتماعی و وعده‌های نامزدهای ریاست‌جمهوری برای بهبود آن

تبلیغات بنری


گروه جامعه اقتصاددانان ایران – همه مردم در هر موقعیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی از کاندیداهای ریاست جمهوری انتظاراتی دارند و با پیگیری برنامه ها و بیانیه های آنها به دنبال امید به بهبود وضعیت معیشتی خود هستند و با توجه به برنامه های تبلیغاتی پخش شده از تلویزیون این انتظار را دارند، در حالی که می خواهند. نامزدها را بیشتر بشناسید و به نامزدی رای دهید که رویکردی مثبت و برنامه ای شفاف و روشن دارد و زندگی و رفاه آنها را تامین می کند.

حوزه مراقبت اجتماعی مخاطبان زیادی دارد. از ذی نفعان نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد گرفته تا سالمندان و کارکنان دولت به ویژه بازنشستگانی که در اقشار کم درآمد دهک اقتصادی جامعه قرار دارند و به همین دلیل امیدوارند با انتخاب الصالح گشایشی ایجاد شود. در امور آنها ایجاد خواهد شد.

در انتخابات گذشته هدفمندسازی بیمه های حمایتی، اجتماعی و تکمیلی، افزایش حقوق بازنشستگان و کارمندان، جذب مددجو و بکارگیری آنان در دستگاه های اجرایی و اجرایی و اعطای تسهیلات ویژه به زنان سرپرست خانوار و تسهیلات در قالب وام برای ازدواج، زایمان و اشتغال، تامین مسکن یکی از مهم ترین وعده های نامزدها برای جلب آرای رای دهندگان بود.

بنابراین می توان گفت تامین رفاه اجتماعی و تدوین قوانین اجتماعی می تواند نقش تعیین کننده ای در سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت داشته باشد و در وعده های انتخاباتی و پای صندوق های رای مردم جایگاه مهمی داشته باشد. این امر کاندیداها را بر آن داشته تا برنامه هایی را برای بهبود رفاه شهروندان تدوین کنند که مهمترین آنها در رقابت های انتخاباتی به شرح زیر مطرح شد:

قالیباف: حقوق حداقلی ها باید با نرخ تورم رشد کند

محمدباقر قالیباف نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری وی در مقدمه برنامه ها گفت: طبق برنامه هفتم حداقل دستمزد در طول پنج سال برنامه باید با نرخ تورم رشد کند.

وی افزود: یکی از وظایف مهم دولت سیزدهم و مجلس یازدهم تدوین قانون و تدوین قانون برنامه هفتم توسعه کشور است. از زمان تدوین لایحه برنامه هفتم، هماهنگی هایی بین مجلس و دولت وجود داشت و در برنامه هفتم تمام تلاش ما این بود که این برنامه دچار ضعف های برنامه های قبلی نشود.

همانطور که قالیباف در اولین مناظره تلویزیونی گفت: رئیس جمهور مسئولیت بزرگی دارد و باید این بار سنگین را به دوش بکشد. یکی از وظایف رئیس جمهور در این شرایط سخت توجه و تحول در عرصه اقتصاد است.

وی یکی از وظایف رئیس جمهور را ایجاد تحول و رسیدگی به اقتصاد کشور و معیشت خانواده های مستضعف به ویژه کارگران و کارمندان دارای حقوق ثابت و همچنین مشمولان رفاه اجتماعی که شرایط درآمدی آنها تحت تاثیر تورم قرار گرفته است، عنوان کرد. وی گفت: امروز بازنشستگان ملت، ارتش، تامین اجتماعی و ایثارگران شرایط سختی را پشت سر گذاشته اند و همه ما با این مشکلات مواجه هستیم و باید این کار را انجام دهیم.

قالیباف تورم را نتیجه سیاست های دولت دانست و گفت: در دولت چهاردهم که دولت خدمت و پیشرفت است باید در تامین لوازم خانگی، کالاهای اساسی و معیشت پنج دهم جامعه و بازنشستگان ضمانت شود. . این روش باعث می شود تا زمانی که تورم کنترل شده است آسیبی به مردم وارد نشود و این آسیب ناشی از حماقت دولت هاست و مردم در این زمینه مقصر نیستند. ماده 28 سازمان نظام وظیفه عمومی نیز مقرر می دارد که حقوق این گروه از جامعه باید متناسب با تورم باشد تا کاهش تورم تضمین شود.

قالیباف با بیان اینکه باید به سمتی برویم که بازنشستگان ما از آسایش و آرامش برخوردار باشند، این را از اولویت های خود دانست و گفت: تا زمانی که تورم کاهش نیابد، شکاف تورم و حقوق را جبران می کنیم و کالاهای اساسی نیز خواهد بود. در دسترس عموم قرار گیرد. به فقرا و بازنشستگان می دهیم تا سفره آنها کوچک نشود.

رفاه اجتماعی و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری برای بهبود آن

زاکانی: بسته رفاه اجتماعی را مطالعه کرده ایم

علی رضا زاکانی کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از تدوین بسته رفاهی اجتماعی خبر داد تا با برنامه های عمومی و تکمیلی سلامت مردم به صورت رایگان تامین شود و بیماری های صعب العلاج به صورت رایگان درمان شوند.

وی با بیان اینکه 70 درصد مردم بسته های معیشتی دریافت می کنند تا گرسنه نخوابند، افزود: با این کار فقر شدید را کاهش می دهم.

زاکانی بیمه 100 درصدی عمومی و 70 درصدی بیمه تکمیلی را از دیگر بخش های این بسته مراقبت اجتماعی دانست و گفت: درمان بیماری های صعب العلاج و گروه های خاص رایگان است.

وی افزایش قدرت خرید مردم از طریق مهارت آموزی را از دیگر برنامه های خود عنوان کرد و در مورد بسته رفاه اجتماعی خود توضیح داد: دو بسته ویژه داریم که یکی سبک زندگی و پاسخگویی صحیح به نیازهای مردم و دیگری با محوریت توسعه و شکوفایی است. . کشور را در دستور کار قرار داده ایم. قسمت اول که سبک زندگی و پاسخگویی صحیح به نیازهای افراد است از سه قسمت تشکیل شده است. قسمت اول بهزیستی است که مسئولیت حمایت و توزیع عادلانه آن، معیشت، مسکن، اشتغال، بهداشت و سایر موارد را بر عهده دارد تا زمانی که موضوع را حل کنیم. این مسائل، مشکل حل نشده است.

رفاه اجتماعی و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری برای بهبود آن

14 اقدام اجرایی قاضی زاده در خصوص بهبود معیشت

امیرحسین قاضی زاده هاشمی دیگر نامزد انتخابات است وی تحرک و نشاط را از مسائل بهداشتی دانست و گفت: 10 درصد جامعه به دلیل نشاط کم در جامعه دچار اختلالات روانی و جسمی هستند.

وی به تجربه خود در بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: در بنیاد شهید به دنبال پایش سلامت و شناسایی افراد در معرض خطر ویژه بودیم و برنامه هایی مانند اردوهای مسافرتی، ورزش های گروهی و پایش سلامت را برای آنها ایجاد کردیم. که لزوماً بر عهده وزارتخانه است.» این مراقبت بهداشتی نیست.

قاضی زاده بر لزوم دسترسی عادلانه در حوزه بهداشت و درمان تاکید کرد و افزود: هزینه های درمان باید متناسب باشد. بیمه باید پوشش خود را در دهک های پایین افزایش دهد و به سایر نقاط کشور هم پزشک بفرستیم و این اتفاقات در دولت شهید رئیسی به خوبی رخ داد.

وی با اشاره به اینکه 14 اقدام اجرایی را برای اقتصاد بررسی کرده است، گفت: برای تامین حداقل رفاه خانواده های ایرانی، اقدامات اجرایی فوری انجام می دهیم و این اقدامات را با قوت اجرا می کنیم.

وی در تشریح این اقدامات گفت: اجازه نمی دهم حقوق کارگران، معلمان، پرستاران، بازنشستگان، نظامیان، نیروهای انتظامی و امنیتی و کل خانواده دولت به دلیل تورم عقب بیفتد. وقتی نرخ تورم آن سال 40 درصد باشد، نمی‌توانیم سالانه 20 تا 25 درصد افزایش حقوق داشته باشیم.

این کاندیدای انتخابات گفت: در روزهای اول دولت لایحه قانون اصلاح ماده 41 قانون کار را با هدف افزایش حقوق کارکنان با نرخ تورم در هر سال با جدیت پیگیری خواهم کرد و یک بار این موضوع را حل خواهم کرد. برای همه.

رفاه اجتماعی و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری برای بهبود آن

جلیلی: یکی از اولویت های مهم کشور حل مشکلات معیشتی است

سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات، حل مشکلات معیشتی را یکی از اولویت های مهم کشور دانست و به طرح هایی مانند طرح سفر و طرح سبد غذایی که پیش بینی کرده بود اشاره کرد و گفت: وظیفه دولت است که توزیع کند. کمک کنند و منابع را عادلانه بین مردم توزیع کنند.

جلیلی بر توزیع عادلانه یارانه انرژی و بنزین تاکید کرد و با بیان اینکه 44 درصد مردم خودرو ندارند، افزود: خانواده هایی که خودرو ندارند از برخی حمایت ها به کلی محروم هستند.

جلیلی درباره حمایت نقدی گفت: اگر یک خانواده چهار نفره بین 12 تا 16 میلیون تومان در ماه درآمد داشته باشد باید 1.6 میلیون تومان مالیات بپردازد. این به معنای آن است که از نظر عملی به همان میزان یارانه مشمول مالیات می شود.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ادامه داد: برخی افراد با درآمدهای کلان به دلیل عدم شفافیت به راحتی از پرداخت مالیات فرار می کنند که این امر نیازمند برنامه پیشگیری مناسب است.

جلیلی با انتقاد از اینکه تامین رفاه اجتماعی و رفع فقر شدید محدود به پرداخت های حمایتی نقدی و غیرنقدی است، این امر را کافی ندانست و تاکید کرد: برای ایجاد رفاه و رفع فقر شدید باید نظام رفاه اجتماعی تشکیل شود. در سطوح مختلف

رفاه اجتماعی و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری برای بهبود آن

پزشکان و لزوم ارائه حداقل خدمات به بازنشستگان

مسعود پزشکیکان کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری است وی گفت: مستمری بگیران ما عزیزانی هستند که ماه ها برای احقاق حق خود از این اداره به آن اداره می روند. آمده ام تا امکان زندگی و حداقل تجملات را برایشان فراهم کنم.

وی با بیان اینکه خوب نیست مردم ایران که روی گنج خوابیده اند، در حالی که مردم گرسنه هستند، روی گنج و معدن باشند، گفت: به دلیل اختلاس در کشور و پول هایی که در حال از بین رفتن است ، نه هزار میلیارد، بلکه سی و چهل هزار میلیارد از دست می رود، آن وقت مردم ما مجبور می شوند سرشان را در سطل های زباله بگذارند تا یک لقمه نان.

وی ایجاد فرصت های شغلی برای جوانان را از برنامه های خود عنوان کرد و گفت: آمارها حاکی از آن است که وضعیت ما از نظر مصرف در دهک های پایین و بالا وحشتناک است. در مورد یارانه انرژی و بنزین، بین مصرف اقشار بالا و پایین تفاوت زیادی وجود دارد، یعنی به کسانی که توانایی دارند تسهیلات بیشتری می دهیم و به بی پول ها کمتر می دهیم.

این پزشکان با اشاره به اینکه وضعیت جمعیت زیر خط فقر بدتر شده و بهبود نیافته است، اضافه کردند: بنابراین باید بدانیم در کجا ایستاده ایم تا بدانیم می خواهیم چه کار کنیم.

وی درباره وضعیت استانداری ها نیز گفت: مناطق حاشیه و مرزها در وضعیت بسیار بدی قرار دارند. اگر بخواهیم بی عدالتی را اصلاح کنیم باید بدانیم به کجا نگاه کنیم. تئوری خیلی ساده است اما مشکل در اجراست و این واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده و نشان دهنده فقر ماست.

طبی گفت: دولت باید منابعی مانند بنزین، انرژی و… را به صورت هدفمند به آن مناطق اختصاص دهد، اگر بخواهد قیمت ها را تثبیت کند، باید زیرساخت ها را ترمیم کند و بانک ها باید 55 درصد از آن را تعمیر کنند وام به تهران و مابقی را در سراسر کشور خرج کنید، یعنی توسعه در تهران و اطراف آن و عدم توسعه در بقیه نقاط کشور.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه دستوری که باید داده شود به این سادگی نیست، گفت: باید حمایت ها را هدفمند کرد و به دهک های پایین داد و اجازه نداد از دهک های بالا حمایت بیشتری شود. دهک های پایین کمتر از منابع بهره می برند. بار دیگر تورم دهک های پایین را تحت فشار قرار می دهد. از طرفی اگر نتوانیم تورم و رشد اقتصادی را کنترل کنیم، هر کاری بکنیم همه را فقیر خواهیم کرد.

رفاه اجتماعی و وعده های نامزدهای ریاست جمهوری برای بهبود آن

بازنشستگان زیر سنگینی ناکارآمدی له شده اند

مصطفی پورمحمدی کاندیدای ریاست جمهوری وی گفت: کسانی که مستمری بگیران کشوری و لشکری ​​و تامین اجتماعی دارند زیر چرخ ناکارآمدی له می شوند امیدوارم وزرای رفاه اجتماعی در دولت قبل از میزان فشارها گزارش دهند؟ چقدر تکلیف بر آنها تحمیل می شود و چند نفر می خواهند سمتی بگیرند این ماجرا یکی از معضلات جدی کشور است و رویکرد جدیدی می طلبد و محدود به انقلاب نیست.

وی ادامه داد: مصمم هستم پیش نویس قانونی شفافی را صادر کنم تا همه نهادهای تامین اجتماعی و بازنشستگی، لشکری ​​و کشوری در کنار هم قرار گیرند تا به مالکیت سهامداران تبدیل شود و در این صورت باید در اختیار سهامداران باشد. دولت و مؤسسات و شرکت های وابسته به آن». به دولت حذف خواهد شد.»

پورمحمدی گفت: مشکلات شستا مربوط به مدیریت 6 ماهه، یک ساله و 2 ساله و احکام معلولان است. یک نفر وزیر می شود که از فرآیندهای اقتصادی بی اطلاع است اولاً مدیریت شرکت های تامین اجتماعی مانند شرکت های خصوصی باید از دستورات تکلیفی دولت و نیمه دولتی خارج شود و مدیریت پایدار پیدا کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال