اخبار اخبار فرهنگی

رئیسی یک کارگزار عاشورایی و حسینی بود

تبلیغات بنری


حجت الاسلام محمد باقر فولادان وی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی ایران معارف مکتب شهید رئیسی را با 40 خصلت حاکم اخلاقی برشمرد و گفت: شهید آیت اللهی. سید ابراهیم رئیسی واسطه الحسینی و عاشورا بود. او به تداوم حماسه حسینی و عاشورا اعتقاد راسخ داشت و عملکردش نیز با همین اعتقاد منطبق بود.

وی افزود: نهضت حسینی قیام و نهضتی است که توسط امام حسین علیه السلام در سال 61 هجری قمری برای اهداف خاص و بزرگ انجام شد و منظور از نهضت حسینی قیام عاشورا است. واقعه عاشورا مهمترین واقعه تاریخ بشریت است و بیشترین تأثیر را در تاریخ تشیع بر جای گذاشت تا جایی که با گذشت بیش از 1400 سال از آن حماسه بزرگ، اشک شیعیان جاری شد و اندوهشان خشک نشد. همانطور که در روایات آمده است. شهادت امام حسین (علیه السلام) حرارتی در دل شیعیان ایجاد کرد که هرگز سرد نشد.

این استاد ادامه داد: به همین دلیل اهل بیت علیهم السلام بر بزرگداشت عاشورا و نام امام حسین علیه السلام تاکید کردند. نهضت حسین در نظر رهبرانقلاب اسلامی نهضتی برای اصلاح امت و بازگرداندن جامعه اسلامی به راه راست و احیای دین و در عین حال عدالت خواهی در برابر ظلم و ظلم بود که ثابت کرد تاریخ، حقیقت همیشه بر باطل پیروز می شود.

واسطه اصلی عاشورا و حسینی بود

وی افزود: امام حسین علیه السلام سکه ای در مورد تاریخ بشریت حکاکی کردند که یک روی آن نشان دهنده حق، عظمت و فداکاری و روی دیگر آن نشان دهنده چهره باطل، کفر و جنایت است. نهضت حسین (علیه السلام) در یک بعد اصالت اسلام ناب محمدی و اصالت پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) و حقیقت ایمان را به بشریت عرضه کرد و در بعد دیگر اشرافیت دروغین را ارائه کرد. اسلام. باطل خود را حق جلوه داد و خود را جانشین رسول اکرم (ص) معرفی کرد.

فولادان افزود: نهضت امام حسین (علیه السلام) انقلابی گسترده بود که در اعتراض به وضعیت موجود علیه حاکم ظالم صورت گرفت. گرچه جامعه آن زمان در جهت امام حسین علیه السلام نبود و مردم آن زمان با ایشان همراهی نمی کردند، اما این انقلاب منشأ و مادر تمام نهضت های شیعی در طول تاریخ شد. بر این اساس رمز پیروزی انقلاب اسلامی تأثیر انقلاب بر نهضت حسینی بود.

ادامه مطلب

نویسنده کتاب حکمت ولایی افزود: یکی از شواهد الهام بخش نهضت الحسینی (علیه السلام) حضور جوانان در انقلاب اسلامی و القای رویکرد در دل مردم است. مقاومت در برابر استکبار و مقاومت در برابر بی عدالتی. جوانان ایرانی و در نهایت منجر به پویایی و پیشرفت انقلاب اسلامی شد. نهضت‌های حسینی و عاشورا در پرتو این نفوذ، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی را عمیق‌تر کرد. بر این اساس می توان انقلاب اسلامی را «حادثه حسینی باقی مانده» دانست.

وی افزود: شهید رئیسی نیز راه الحسین و عاشورایی را باور کرد و در مسیر او حرکت کرد و در نهایت مانند یاران حسین علیه السلام به فیض شهادت دست یافت. رئیسی در یکی از خطبه‌های خود می‌گوید: «دشمن می‌خواست عاشورا باقی نماند، اما خواست خدا این بود که عاشورا روز پایان نباشد، بلکه روز آغاز باشد». عاشورا روز میلاد یاران امام حسین (ع) بود و در تاریخ جاودانه شدند. امروز خون شهدای ما امتداد جریان عاشورا است و این جریان و مکتب ادامه دارد و امروز مردان و زنان دلاور در این راه مقاومت قدم برمی دارند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال