اخبار اخبار تکنولوژی

دولت آمریکا از تیک‌تاک شکایت می‌کند

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد که وزارت دادگستری ایالات متحده ادعاهایی مبنی بر گمراه کردن مصرف کنندگان آمریکایی توسط TikTok در مورد امنیت داده های آنها را پیگیری نخواهد کرد. در عوض، او از شرکت به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان شکایت کرد.

این وزارتخانه قصد دارد بخشی از این شکایت را که مدعی است TikTok مشتریان آمریکایی را با اطلاع ندادن به آنها مبنی بر اینکه کارمندان شرکت مادر مستقر در چین به اطلاعات شخصی و مالی آنها دسترسی دارند، گمراه کرده است، رد کند.

رویترز قبلا گزارش داده بود که کمیسیون تجارت فدرال شکایتی علیه TikTok و ByteDance، شرکت مادر این پلتفرم، به دلیل نقض حریم خصوصی کودکان به وزارت دادگستری ارجاع داده است.

به گزارش رویترز، از سوی دیگر، TikTok و ByteDance روز پنجشنبه هشدار دادند که یک دادگاه آمریکایی قانون ممنوعیت برنامه ویدیویی محبوب در ایالات متحده را در 19 ژانویه سال آینده مسدود خواهد کرد. Tik Tok و ByteDance برای جلوگیری از اجرای قانون فروش اجباری یا ممنوعیت برنامه Tik Tok تا 19 ژانویه به دادگاه فدرال ایالات متحده شکایت کرده اند. قانون امضا شده توسط رئیس جمهور ایالات متحده در 24 آوریل به ByteDance تا 19 ژانویه فرصت می دهد تا TikTok را در ایالات متحده بفروشد. در غیر این صورت مسدود خواهد شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال