اخبار اخبار ورزشی

جنگ آبی و قرمز در خانه گوش شکسته‌ها

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، قهرمان کشتی میان وزن کشورمان موعود و خیالبافی است که پس از سال ها نام خود را در کنار بزرگان کشتی حک کرده است. او رویای المپیک را در سر می پروراند و می داند که مسیرش آسان نیست، اما شور و شوق جوانی اش از او یک نابغه جاه طلب ساخته است که می تواند برای هر حریفی مشکل ایجاد کند.

البته این مازندرانی ماهر معتقد است رقبای زیادی در داخل و خارج از کشور وجود دارد که به راحتی نمی توان از پس آنها برآمد. در مقابل این استقلالی نوظهور یونس امامی، حسین ابوذری، امیرمحمد یزدانی و دیگر قهرمانان جهان دیده می شوند.

علی رضایی یکی از پدیده های کشتی آزاد کشورمان است که توانست در رده های سنی جوانان و جوانان جهان به مدال های برنز و نقره دست پیدا کند و در مسابقات قهرمانی جوانان آسیا مدال طلا را از آن خود کند. برادران رضایی در یکی دو سال اخیر به دلیل شیوه مبارزه و الهام گرفتن از تکنیک های ناب بازیکنان مشهور این ورزش نام خود را بیش از هر زمان دیگری مطرح کرده اند. نام برادران رضایی زمانی بر سر زبان ها افتاد که یاسین برادر بزرگ این خانواده با ارائه تکنیک های جذاب اسطوره روسیه در مسابقات قهرمانی کشور توانست به مدال برنز دست یابد.

اما اوج عملکرد علی رضایی به مسابقات رده بندی در مجارستان برمی گردد. وی در وزن 74 کیلوگرم با غلبه بر رقبایی چون توران بایراموف دارنده مدال نقره و برنز قهرمانی اروپا از جمهوری آذربایجان و گئورگی الباکیدزه برای اولین بار موفق شد مدال برنز وزن 74 کیلوگرم کشورمان را از آن خود کند. . ، قهرمان زیر 23 سال جهان این وزن را به عنوان مدعی جدید معرفی کرد.

متن مصاحبه توژال با علی رضایی را در ادامه می خوانید.

جنگ آبی و قرمز در خانه گوش های شکسته

یاسین و علی رضایی از برادران کشتی ایران هستند. کشتی از کی و کجا شروع شد؟

من و یاسین اولین بار در سن شش و هشت سالگی در ساری کشتی را با پدرمان شروع کردیم. من چند سالی است که در رشته ژیمناستیک فعال هستم. یکی از برنامه های من در این ورزش کسب مدال جهانی و المپیک است و امیدوارم در کشتی به موفقیت لازم دست پیدا کنم.

کشتی یاسین جذاب و پر ریسک است آیا این سبک را دوست دارید؟

اجرای تکنیک ها همیشه جذابیت کشتی را دو چندان می کند. فکر می کنم این سبک مورد پسند علاقه مندان به این ورزش باشد. من قطعاً مشتاق هستم که در دوران حرفه ای خود مدال های زیادی برای کشورم به ارمغان بیاورم و برای این موفقیت می توانم از تکنیک خاصی استفاده کنم.

وقتی من و یاسین با هم در PS5 فوتبال بازی می کنیم، او دوست دارد با شعار دادن سبک خود را نشان دهد. او در فوتبال به دنبال تلفیق گلزنی با ادویه فنی است و بارها با این سبک و دریبل زدن و پاس دادن توپ از بالای سر، توانایی خود را نشان می دهد. اما ما چنین چیزی را در کشتی نمی بینیم، اما او به دنبال پیروزی است و دوست دارد با قدرت جسمی و روحی در مسابقه مبارزه کند تا بر رقبای خود غلبه کند.

جنگ آبی و قرمز در خانه گوش های شکسته

یاسین بویسر از ستیف به عنوان الگوی خود یاد می کند. الگوی شما در کشتی کیست؟

از کودکی دوست داشتم از نظر تکنیکی برای سایر کشتی گیران الگو باشم. اما در بعد اخلاقی و شخصیت قهرمانی حسن یزدانی الگوی بارز من است.

حضور دو برادر در کشتی ایران سابقه طولانی دارد. آیا در خانه مطالعه دارید؟

برادران زیادی در این ورزش مدال گرفته اند و ما نیز از این قاعده مستثنی نخواهیم بود. آواز همیشه شیرین است، اما تشویق ما بیشتر به مسابقات لیگ فوتبال و بازی استقلال و پرسپولیس برمی گردد. من طرفدار پرسپولیس و یاسین استقلال هستم.

جنگ آبی و قرمز در خانه گوش های شکسته

طرفدار چه تیمی در فوتبال خارجی هستید؟

من طرفدار بارسلونا هستم و یاسین هم طرفدار رئال مادرید است.

جنگ آبی و قرمز در خانه گوش های شکسته

تا حالا با یاسین کشتی گرفتی؟

اولین کشتی من با یاسین بود و او در 10 ثانیه مرا ناک اوت کرد. اما مسابقه دوم ما متفاوت بود و من توانستم او را شکست دهم.

وزن المپیک 74 آیا برنامه ای برای حضور در المپیک 2028 دارید؟

با توجه به وزن 74 کیلوگرم المپیک، رقابت در آن بسیار حساس و شگفت انگیز است زیرا بسیاری از رقبای داخلی در این وزن به دنبال موفقیت در المپیک و مسابقات جهانی هستند. امیدوارم با تلاش و پشتکار بتوانم در المپیک بعدی برای تیم ملی کشورم دو تکه بپوشم.

خیلی از کشتی گیران وضعیت مالی خوبی دارند، فرض می کنم وضعیت مالی شما خوب است؟

برای ما اینطور نبود. شرایط مالی سختی را پشت سر گذاشتیم و پدرم برای موفقیت ما تلاش زیادی کرد. اکنون می توانم در این ورزش موفق باشم. البته از آنجایی که شرایط مالی برادرم و من بهتر شده است، می توانیم تا حدودی به پدر و مادرم کمک مالی هم بکنیم.

جنگ آبی و قرمز در خانه گوش های شکسته

شما از ابتدا با محسن کاوه کار کرده اید این مربی را چگونه می بینید؟

با توجه به سنم می توانم امسال در رده جوانان کشتی بگیرم و سال آینده در رده های جوانان و بزرگسالان شانس خود را امتحان کنم. با نظر غلامرضا محمدی مربی تیم جوانان به مسابقات قهرمانی مجارستان اعزام شدم و توانستم شایستگی خود را ثابت کنم. محسن کویه یکی از مربیان پرتلاش این رشته ورزشی است و توانسته جوانانی را که به دنبال نام و نشان هستند به تیم ملی معرفی کند. برای اولین بار در رده سنی بزرگسالان توانستم مدال برنز مسابقات رده بندی مجارستان را به دست بیاورم که آغاز راه من برای قهرمانی بود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال