اخبار اخبار تکنولوژی

جایزه «دانشگاه برتر» به جوایز جشنواره شهید رجائی افزوده شد

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علوم و معارف اقتصاد ایران از وزارت علوم روح الله الصحرابی با عنایت به موفقیت اولین دوره ارزشیابی موسسات علم و فناوری در جشنواره شهید رجایی 1402 و با اشاره به تفاهم صورت گرفته با سازمان اداری و استخدامی کشور برای ایجاد گروه مستقل دانشگاهی برای دومین سال متوالی، تصویب و اعلام جایزه موضوعی «بهترین دانشگاه» از 18 جایزه موضوعی نوزدهمین جشنواره شهید رجایی.

وی گفت: بخش موضوعی بهترین دانشگاه برای اولین بار در سال 1402 با معرفی دانشگاه های دولتی توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به سازمان اداری و استخدامی کشور با هدف هویت بخشی به دانشگاه ها معرفی شد. و موسسات آموزش عالی به عنوان نهاد ملی در جشنواره شهید رجایی اضافه شدند.

به گفته سهرابی، شاخص های اساسی و حضور حداکثری دانشگاه ها ملاک تعریف جشنواره بود.

جایزه اضافه شد

ادامه مطلب

وی افزود: بر اساس بخشنامه سازمان اداری و عملیاتی کشور، شرایط اعطای جوایز موضوعی، تدوین شاخص، ارائه سازوکار ارزیابی و تهیه مستندات مربوط به ارزیابی دستگاه های اجرایی در خصوص موضوع است. اعطای جایزه توسط مرجع ارزیابی و تایید نهایی از دبیرخانه ستاد مرکزی جشنواره.

سهرابی با اشاره به موضوع فوق، مرکز نظارت، ارزشیابی و تضمین کیفیت عتف را عهده دار ارزیابی ملی و موضوعی جشنواره اعلام کرد و خاطرنشان کرد: با تشکیل کارگروه ارزیابی علم و فناوری. دستورالعمل و دستورالعمل اجرایی بخش موضوعی فوق با هشت شاخص اختصاصی و چهار شاخص کلی برای شروع فرآیند ارزیابی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور رسید و به کلیه دانشگاه‌های دولتی و دانشگاه‌ها ارسال شد. به زودی می توانند با دسترسی به سامانه معنا اطلاعات خود را برای ارزیابی بارگذاری کنند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال