اخبار اخبار تکنولوژی

تجلیل از ۱۱ دانشمند برگزیده

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن کارشناس اقتصاد ایرانهفته اول تیرماه مصادف با روزهای پایانی امتحانات دانشجویی بود و در این دوره علاوه بر فضای امتحانی حاکم بر دانشگاه، بحث های انتخابات ریاست جمهوری نیز در بین دانشجویان بالا گرفت.

اعطای رتبه دوم علمی به 11 نفر از طلاب، برگزاری مراسم اربعین شهدای خدمت در دانشگاه ها، موکب های استقبال از میهمانان عید غدیر توسط دانشگاه ها، آغاز ثبت نام و آغاز ثبت نام از مهمترین اتفاقات هفته گذشته بود. انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته برای دانشگاه آزاد اسلامی و ثبت نام بیش از 25000 داوطلب در مقطع کاردانی.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

انتشار دستاوردهای محققان بزرگ آمریکایی در زمینه تبدیل متان در یک مجله علمی بین المللی

نتایج پروژه محققین دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی امیرکبر با عنوان تبدیل متان پلاسمای القا شده با لیزر (SD-LIP) با کمک جرقه با لیزر (SD-LIP) با کاتالیست Pd: تولید هیدروژن غیر اکسید کننده در مجله بین المللی منتشر شده است. مجله مهندسی شیمی.

این مقاله که با ضریب تاثیر 15.1 در این مجله بین المللی منتشر شده است، برگرفته از رساله دکتری دانشجوی فاطمه احمدی نوری به استاد راهنما پرویز پروین، عضو هیئت علمی دانشکده فیزیک و مهندسی انرژی دانشگاه صنعتی آمریکابیر است. .

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

برگزاری چهلمین مراسم شهدای خدمت در دانشگاه ها

مراسم اربعین امروز (چهارشنبه 15 تیرماه) همزمان با اقامه نماز ظهر و عصر در دانشگاه‌های کشور به‌عنوان رئیس‌جمهور شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه برگزار شد.

مراسم اصلی به منظور ارائه جلوه ای از خدمات شهدای سفر خدمت در تهران از ساعت 17:00 روز پنجشنبه 16 تیرماه در مصلی امام خمینی (ره) برگزار شد.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

موکب های دانشگاه در عید غدیر خم میزبان هواداران ملا علی (علیه السلام) هستند

روز سه شنبه (15 تیر) ایران اسلامی و پایتخت آن تهران، میزبان جشن های بسیاری همزمان با عید غدیر خم بود. دانشگاه های تهران، صنعتی شریف و صنعتی امیرکبیر واقع در خیابان اصلی این جشن (خیابان آزادی) با برپایی موکب ها نقش خود را در این جشن ایفا کردند.

همزمان با برگزاری ولایت و امامت و به میزبانی تعدادی از دستگاه های فرهنگی از جمله ستاد غدیر، سازمان تبلیغات اسلامی، شهرداری تهران و برخی نهادهای مردمی، از ساعت 17 به مسافت 10 کیلومتر مراسم بزرگداشت غدیر در تهران برگزار می شود. از ساعت 23:00 در خیابان آزادی حد فاصل میدان آزادی و راه امام علی (ع).

دانشگاه های مستقر در این جاده نیز از این فرصت استفاده کردند و موکب هایی را برای پذیرایی از مهمانان این جشن تدارک دیدند. رژه دانشگاه صنعتی شاهزاده کبیر به نام شهید شهریاری به مناسبت عید مبارک ولایت غدیرخم و خدمت شایسته به حاضرین در مسیر این مراسم باشکوه پذیرای علاقه مندان و علاقه مندان به فرماندهی بود. از مؤمنان علی (علیه السلام).

دانشگاه صنعتی شریف که ورودی اصلی آن در خیابان آزادی قرار دارد نیز در این جشن حضور داشت و ویژه برنامه هایی را برای استقبال از مهمانان و گرامیداشت این عید بزرگ تدارک دید.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

دبیر المپیاد بازی های فکری دانش آموزی منصوب شد

با حکم معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، امین مختاری به عنوان دبیر اولین المپیاد بازی های فکری دانش آموزان ایران منصوب شد.

مختاری مدیر جهاد دانشگاهی هنر است. وی فارغ التحصیل لیسانس سینما از دانشگاه هنر و فوق لیسانس تئاتر از دانشگاه تهران است.

متولی بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران، متولی کمیته هنری حوزه علمیه دومین جشنواره بین المللی امام رضا (علیه السلام) و متولی نقشتنبوش و دیبا از جمله فعالیت های اجرایی وی است. جشنواره های پوشاک و هنری. دبیر دومین جشنواره بین المللی فیلم نجاح آبی، دبیر دانشجویی چهارمین جشنواره بین المللی فناوری، صنعتی و عکاسی و دبیر دانشجویی ششمین جشنواره بین المللی فیلم سبز ایران خاطرنشان کرد.

المپیاد بازی های فکری دانش آموزان ایرانی با هدف جذب دانش آموزان به کار مشارکتی و تعاملی و با هدف تامین نیاز به مهارت های خلاقانه در حل مسئله، فعالیت در جهت ترویج فرهنگ و هویت ایرانی-اسلامی و ایجاد نشاط در بین جوانان و ایجاد گروه علاقه مند به شرکت در فعالیت های گروهی و همچنین برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی طراحی شده است و جام پرش نام دارد.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

اعطای دومین مدرک عالی علمی به ۱۱ دانشمند

دومین مراسم اعطای بالاترین درجه دانش روز دوشنبه 13 تیرماه مصادف با یکهزار و 57مین سالگرد سنت آموزش عالی در ایران و نودمین سالگرد تصویب قانون تاسیس دانشگاه تهران برگزار شد. نوشته محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم، فناوری و تحقیقات، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسرو پناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه تهران، حسین زناتی، رئیس دانشگاه پزشکی تهران. علوم و رضا پورحسین، دبیر دانشگاه تهران، نشان دانش عالی از سوی رئیس دانشگاه تهران و رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران اعطا شد.

استادان دکتر کمال خرازی، دکتر. علی اکبر صالحی، دکتر. دکتر محمدعلی آذرشب دکتر محمدرضا حافظی جواد فایز، دکتر. باقر سرخانی، دکتر. علی اکبر صبوری، دکتر. دکتر سید حمیدرضا صادقی یحیی آکیکی. دکتر علی خیرالدین در این مراسم جایزه دانش عالی را دریافت کرد.

فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان برای کسب دانش بالا از طریق 11 شاخص موجود در پرونده علمی و تخصصی اساتید «دارای آثار علمی و پژوهشی نوآورانه در سطح ملی و بین المللی در داخل مرزها» انجام شد. دانش، «نفوذ اجتماعی»، «وجود آثار علمی پژوهشی نوآورانه در سطح ملی و بین‌المللی و ایجاد موجی جدید»، «کسب جایزه بزرگ بین‌المللی در حوزه‌های علمی و پژوهشی در حوزه تخصصی استاد برگزیده» »، «کسب شهرت ملی و بین المللی در تخصص خود»، «انجام کار علمی و پژوهشی در راستای تحقق اهداف علوم انسانی»، «انجام کار در راستای توسعه «شرکت های دانش بنیان»، «کارآفرینی در سطح ملی برای تربیت دانشجو و هدایت علمی به منظور تبدیل شدن دانشجویان به هیأت علمی استاد، «شخصیت پخته با سطح علمی منطبق با «نظام جمهوری اسلامی»» یکی از این شاخص‌ها است.

جایزه دانش ممتاز جایزه ای ویژه و مشترک بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران است که هر ساله در 6 گروه و شاخه علمی به دانشمندان و اساتید ایرانی و غیر ایرانی با اقتدار علمی که همکاری موثری با محققان و علمی ایرانی دارند اعطا می شود. مراکز و موسسات کشورمان دارند.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

تایید انتخاب 6 رئیس دانشگاه های دولتی

شصتمین جلسه کمیته انتخاب روسای دانشگاه های کشور به ریاست حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروبنا دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با حضور محمدعلی زلفی گل وزیر علوم تشکیل شد. . بهرام عین‌الله، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و محمدرضا مخبر دزفولی، یکی از اعضا با حضور رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی و محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در امانت برگزار شد.

بر اساس رای اعضای کمیته، دکتر محمد دوست به عنوان رئیس دانشگاه گیلان، دکتر داود یونسیان به عنوان رئیس دانشگاه علم و صنعت ایران و دکتر محمدرضا مجدی به عنوان رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور. ، دکتر بهروز نصیری به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام و واحد ایلام و دکتر محمدرضا ولیلو به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی و واحد ارومیه و دکتر فرشید سلیمی نینی کاران انتخاب شدند. به عنوان رئیس آن انتخاب شد. رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل و واحد اردبیل.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

نام دانشگاه فنی حرفه ای به ملیمهارت تغییر یافت

درخواست تغییر نام دانشگاه فنی حرفه ای به دانشگاه ملی مهارت در جلسه ۹۷۴ شورای گسترش آموزش عالی به تصویب رسید و مقرر شد مراحل قانونی اصلاح اساسنامه توسط آن دانشگاه انجام شود.

محمدعلی ذو الفجول در جلسه شورای توسعه آموزش عالی گفت: انتظارات ما از مراکز علمی غیرانتفاعی باید با مراکز دولتی متفاوت باشد و مثلاً در این زمینه نوآوری نداشته باشیم یک هیات علمی تمام وقت برای دانشگاه های غیرانتفاعی. یا اساتیدی که توانمندی صنعت دارند اما وقت ندارند هر روز در دانشگاه حضور داشته باشند، هفته ای دو روز می توانند به دانشگاه بیایند.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد آغاز شد

ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در پذیرش کارشناسی غیر متوالی در مهر ماه 1403 هجری شمسی در دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شد.

ثبت نام و انتخاب رشته برای آن دسته از رشته های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی که پذیرش آنها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در مقطع کارشناسی ناپیوسته در نیمسال اول می باشد، از روز یکشنبه 12 تیرماه آغاز شده و تا روز چهارشنبه 30 تیرماه ادامه دارد.

داوطلبان می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش، پذیرش و فارغ التحصیلی به آدرس www.azmoon.org ابتدا راهنمای ثبت نام را اخذ و پس از مطالعه و کسب دانش در صورت تمایل و احراز شرایط نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام نمایند. مطالعه با تهیه کارت اعتباری انجام دهید

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

مهلت ثبت نام در مقطع کارشناسی تا 18 تیرماه تمدید شد

سازمان سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشوری اعلام کرد داوطلبان دوره کارشناسی ناپیوسته سال 1403 هجری شمسی که موفق به ثبت نام و انتخاب رشته نشده اند، می توانند تا پایان روز شنبه؛ 9 تیر جهت ثبت نام و انتخاب رشته.

داوطلبانی که قبلاً مراحل ثبت نام و انتخاب رشته را انجام داده اند می توانند تا 18 تیر 1403 رشته های انتخابی خود را مشاهده یا ویرایش کنند.

متقاضیان رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی باید برای پذیرش در رشته های با آزمون این دانشگاه به درگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش و سنجش نظام آموزشی کشور به آدرس (https://www.sanjesh) ثبت نام کنند. .org/fa-IR/sanjesh/). زمان انتخاب رشته برای رشته های با آزمون دانشگاه آزاد اسلامی توسط این دانشگاه اطلاع رسانی می شود.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

بهره برداری از 17 آزمایشگاه در دانشگاه شریف

17 آزمایشگاه دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری به بهره برداری رسید.

رئیس دانشکده شیمی دانشگاه صنعتی شریف در مراسم بهره برداری از این مراکز آزمایشگاهی به بیان تاریخچه ساخت دانشکده شیمی پرداخت و گزارشی از روند بازسازی و بهره برداری از آزمایشگاه های این آزمایشگاه ارائه کرد.

سعید شاهرخیان به فضاهای آزمایشگاهی دانشکده شیمی اشاره کرد و گفت: هم اکنون 11 آزمایشگاه آموزشی و 22 آزمایشگاه تحقیقاتی اساتید در این دانشکده وجود دارد و از نظر سازه ای مجهز شده اند. اما همچنان کمبود تجهیزات و لوازم آزمایشگاهی داریم.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

بیش از 25000 نامزد در برنامه مدرک دیپلم ثبت نام کرده اند

سازمان سنجش اعلام کرد: بیش از 25 هزار داوطلب در مقطع کارشناسی ناپیوسته سال 1403 هجری شمسی ثبت نام و گرایش انتخاب کردند. زمان ثبت نام از 27 خرداد لغایت 3 تیر می باشد.

کلیه متقاضیان صرف نظر از اینکه پذیرش در رشته امتحانی آنها به صورت آزمونی یا بر اساس سوابق تحصیلی (بدون آزمون) باشد، باید با رعایت قوانین راهنما و توضیحات این اطلاعیه نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کرده باشند.

تجلیل از 11 عالم برگزیده/برگزاری مراسم اربعین شهدا

پذیرش 80 دانشجوی عراقی در دانشگاه علامه طباطبایی

دوره توجیهی برای 80 دانشجوی کارشناسی ارشد عراقی برای سال تحصیلی 1403-1404 در دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد. پس از پایان جلسه، دانشجویان برای ثبت نام به دانشکده های محل تحصیل خود رفتند.

از بین 300 متقاضی، این دانشجویان توانستند پذیرش نهایی دانشگاه را کسب کنند. پیش از این 106 دانشجوی دکتری پژوهش محور در نیمسال دوم سال تحصیلی 1402-1403 در دانشگاه علامه طباطبایی پذیرفته شده بودند.

ثبت نام آزمون زبان وزارت علوم از 12 تیرماه آغاز می شود

ثبت نام سومین جلسه آزمون زبان وزارت علوم تحقیقات و فناوری موسوم به آزمون MSRT از 12 تیرماه آغاز شده و تا 26 مرداد ماه 1403 ادامه دارد و این آزمون در تاریخ 5 مرداد ماه برگزار و نتایج آن اعلام می شود. در 5 سپتامبر 1403.

متقاضیان تا ساعت 18 روز چهارشنبه 26 مرداد ماه فرصت دارند تا با مراجعه به سایت https://msrttest.saorg.ir/login.aspx نسبت به تکمیل مراحل ثبت نام اقدام کنند.

حوزه های امتحانی در دانشگاه های تهران، علم و صنعت ایران، مشهد، امام رضا (علیه السلام)، تبریز، مازندران، علوم صنعتی ارومیه، علوم پزشکی شیراز، همدان، قم، گیلان، اصفهان، رازی کرمانشاه، موسسه کرمان علم و تکنولوژی. آموزش عالی، شهرک صنعتی اراک، محقق اردبیلی، موسسه آموزش عالی امام جواد علیه السلام، یزد، بیرجند، لرستان، کردستان، بین المللی امام خمینی، دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان.

MSRT یک آزمون زبان انگلیسی است که توسط سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با هدف سنجش سطح مهارت های زبان انگلیسی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و داوطلبان طراحی شده است. این آزمون سالیانه حدود 10 بار در اکثر شهرهای بزرگ ایران توسط اداره کل بورس و دانشجویان خارجی برگزار می شود.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال