اخبار اخبار اقتصادی

برنامه‌های رئیس‌جمهور منتخب برای اقتصاد کشور و معیشت مردم

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، چهاردهمین دوره ریاست جمهوری ایران پس از طی دو مرحله به نتیجه نهایی خود رسید و مسعود مازیکیان با کسب 16 میلیون و 384 هزار و 403 رأی از مجموع 30 میلیون رأی و 530 هزار و 403 رای در جمهوری ایران نهمین رئیس جمهور کشور به کشیش می رسد.

موضوع اقتصاد و معیشت مردم همچنان یکی از مهمترین بحث های کاندیداهای ریاست جمهوری است چرا که دغدغه اصلی مردم است. پزشکانی که قبلاً در المسند بودند در دوره های هشتم، نهم، دهم (نایب رئیس) و یازدهم نماینده مجلس بودند و در دوازدهمین دوره شورای اسلامی انتخاب شدند و برای دفاع از مردم نیز در مجلس حاضر شدند نگران. درباره مردم.

در این دوره که فضای انتخاباتی بر کشور حاکم بود، در محافل بحث و تبادل نظر و تبلیغات، مسعود بزکیان نیز به بیان دیدگاه ها، دیدگاه ها، مواضع و برنامه های خود برای بهبود وضعیت اقتصاد کشور و معیشت مردم پرداخت که در این گزارش و قصد برجسته کردن و صحبت در مورد مهمترین آنها را دارم.

اولویت های پزشکان برای اقتصاد

چهاردهمین نخست وزیر منتخب که در مبارزات انتخاباتی شعار «برای ایران» را مطرح کرد وی با ورود به عرصه انتخابات، خود را «صدای بی‌صدا» معرفی کرد و بر تلاش برای تحقق «حق» و «عدالت» در جامعه و اجرای مفاد «برنامه هفتم پیشرفت» تاکید کرد.

ارتباط مناسب و سازنده با دنیا برای رفع یا کاهش تحریم ها و افزایش سرمایه گذاری خارجی برای دستیابی به رشد اقتصادی و اجرای قوانین به جای وضع قوانین جدید از مهمترین محورهایی است که اولویت برنامه های اقتصادی پزشکان را تشکیل می دهد.

حل مشکلات روابط خارجی، بهبود روابط با کشورها، عادی سازی روابط اقتصادی و تجاری با جهان از طریق لغو تحریم ها، ارتقای جایگاه، امنیت و اقتدار ایران در جهان از دیگر برنامه های پیشنهادی پزشکان در حوزه سیاست خارجی است. مطمئناً در مسائل اقتصادی کشور تأثیر بسزایی دارد. چرا که تحریم ها خواسته یا ناخواسته طی یک دهه گذشته آسیب جدی به بدنه اقتصادی کشور وارد کرد و برای بهبود این وضعیت کارشناسان و فعالان بزرگ اقتصادی به فکر افتادند و خواستار باز شدن این گره برای بهبود شدند. روابط بین الملل ایران با جهان.

برای حل مشکلات مردم نیازمند وحدت ملی و گشایش هستیم

پزشکان قول داده اند که نمی خواهند کشور را طوری اداره کنند که مردم چشمشان به اخبار باشد تا ببینند آیا تحریم ها علیه ما اعمال می شود یا نه، قیمت دلار گران می شود یا کاهش می یابد. ما می خواهیم هوش مصنوعی بهترین صنعت جهانی را برای مردم ما فراهم کند. ما برای حل مشکلات مردم نیازمند وحدت و گشایش ملی هستیم. هر چه بیشتر می خواستیم به توافق برسیم، نرخ تورم کمتر و نرخ رشد اقتصادی بالاتر می رفت و هر چه بیشتر قصد توافق نداشتیم، برعکس شد، نرخ رشد اقتصادی کاهش یافت و نرخ تورم بالا رفت.

سازماندهی و توزیع عادلانه بودجه عمومی دولت با اولویت حمایت از گروه های کم برخوردارحکمرانی منطقی در صندوق های بازنشستگی با تمرکز بر نظام شایستگی، حل بحران، کاهش اختلاف در صندوق های بازنشستگی و توزیع عادلانه حمایت ها بر اساس اطلاعات واقعی و واقعی. سیاست هایی را برای هدایت توزیع تدریجی حمایت ها تدوین کنیدافزایش سهم کمک های دولتی در تامین هزینه های درمانی، جذب استعداد، آموزش و توانمندسازی در راستای ایجاد فرصت های شغلی و کاهش آسیب های اجتماعی از سیاست ها و برنامه های راهبردی رئیس جمهور منتخب در حوزه مراقبت و تامین اجتماعی است. که عمدتاً منجر به حل مشکلات این حوزه به گونه ای می شود که متناسب با شرایط اقتصادی منابع مالی کشور محدود و ریشه در آن داشته باشد.

اینکه شعار اقتصادی در سال های اخیر برای نامگذاری سال انتخابات و فعالیت های اصلی در یک سال مطرح شده است، نشان دهنده اهمیت موضوع برای دولت و کشور است و حل بسیاری از مشکلات در گرو حل آن شده است. از مسائل اقتصادی

به دور از اقتصاد فرماندهی

بررسی دیدگاه‌ها و برنامه‌های مسعود بشیدیان در دوران انتخابات، میزان وعده‌های وی را در برنامه‌های تبلیغاتی انتخابات نشان می‌دهد. به دور از اقتصاد فرماندهی وی معتقد است که روابط مالی ایران با سایر کشورها باید با کمک کارشناسان اقتصادی انجام شود رشد اقتصادی بدون ارتباط با جهان محقق نمی شود.

روابط مالی ایران با سایر کشورها باید با کمک کارشناسان اقتصادی برقرار شود و بدون ارتباط با دنیا نمی توان به رشد اقتصادی دست یافت.به گفته پزشکان بدون ارتباط صحیح و سازنده با دنیا به نرخ رشد اقتصادی 8 درصدی که در برنامه هفتم توسعه ذکر شده است نمی رسیم. بنابراین، اگر می خواهیم رشد کنیم، باید بتوانیم سرمایه گذاری کنیم. زیرا بدون سرمایه گذاری فرصت شغلی ایجاد نمی شود و نمی توان به تولید تکیه کرد. سرمایه گذاری نیز به این بستگی دارد که چه محدوده ای از بازار را در نظر می گیریم؟ آیا ما فقط وطن را می بینیم یا منطقه را در نظر می گیریم؟ البته هرچه دید ما گسترده تر باشد، رشد اقتصادی بیشتر خواهد بود.

درباره اوست توافق وی همچنین قول داد که با کمیته امنیت شورای اسلامی و شورای عالی امنیت ملی، تا رسیدن به یک زبان مشترک او صحبت خواهد کرد

رئیس جمهور منتخب مردم برای او تدوین برنامه هفتم وی بر اشتغال افراد متخصص تاکید می کند و معتقد است که رئیس جمهور برنامه جدیدی نمی نویسد و سیاست جدیدی را در کشور اجرا نمی کند، بلکه سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری مشخص و مشخص است و برنامه های توسعه ای نیز وجود دارد. بنابراین، تنها باید برنامه های موجود را با مهارت و دانش اجرایی اجرا کنیم. صرفاً به این دلیل که در برنامه ششم توسعه افرادی مسئول انجام کار بودند که با برنامه ها آشنا نبودند، هدف و خط مشی را دنبال نمی کردند و فاقد مهارت و دانش لازم برای انجام کار بودند که باعث شد 25 تا 30 درصد برنامه توسعه برنامه ششم محقق شود.

حذف تفاوت معنی دار بین مصرف دهک بالا و پایین

مسعود مازیکیان در مناظره انتخاباتی اخیر خود ضمن ارائه نمودارهای اقتصادی، مصرف یارانه انرژی و بنزین توسط طوایف پایین و بالا جامعه را وحشتناک توصیف کرد و تاکید کرد که تفاوت بین طوایف بالا و پایین بسیار زیاد است.

وی معتقد است: تسهیلات بیشتر به افراد توانمند و کمتر به افراد ضعیف باید اصلاح شود. وضعیت جمعیت زیر خط فقر که این سال‌ها بدتر شده است باید بهبود یابد. بنابراین برای اصلاح این بی عدالتی باید آن را در اولویت اول قرار دهیم.

رئیس جمهور منتخب دولت چهاردهم با بیان اینکه پرداخت یارانه 10 میلیون تومانی به ازای هر نفر آسان است، توضیح داد. اما نیازمند مدیریت تورم و شاخص های آن، انسجام درونی، کنار گذاشتن تعارضات، رسیدن به یک زبان و دیدگاه مشترک و دیدن افراد محروم است. اگر رشد اقتصادی و اشتغال را درست نکنیم و مشکلاتمان را با دنیا حل نکنیم راه به جایی نخواهیم برد.

از مخالفت با قیمت گذاری اجباری تا ارز رانتی غیر آزاد

همانطور که وی خاطرنشان کرد، پزشکان در اظهارات خود بر مخالفت خود با اقتصاد دستوری تاکید کردند و معتقدند اگر اقتصاد به صورت جهت‌دار پیش برود، سرمایه‌گذار از سرمایه‌گذاری دست می‌کشد و تولیدکننده از تولید بازمی‌ماند. تفاوت قیمت بازار با قیمت تولید کننده به دلیل همین نظم در اقتصاد است.

ارز باید با یک نرخ تعیین شود به جز داروها، نهاده ها و غذای مردم. کی گفته به بعضی ها 28 هزار تومان بدهیم و به بعضی ها 40 هزار تومان بدهیم؟

از سوی دیگر پزشکان از سامانه صرافی و تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی که زمینه رانت را فراهم کرده انتقاد کردند و معتقدند اگر این ارز در دست هر فردی قرار گیرد منجر به رانت خواهد شد. اگر دولت پول می دهد و عده ای پول را در جای دیگری خرج اجاره می کنند، بهتر است این کار را نکنید. ارز باید با یک نرخ تعیین شود به جز داروها، نهاده ها و غذای مردم. کی گفته به بعضی ها 28 هزار تومان بدهیم و به بعضی ها 40 هزار تومان بدهیم؟

در مورد بحث ارز است، در ازای هر ارز غیر آزاد علت تورم را اقدامی از سوی دولت می داند که از جیب مردم پول می گیرد، آن را افزایش می دهد و در نتیجه نارضایتی ایجاد می کند و در نهایت برای حل آن مجبور به چاپ پول یا دریافت اسکناس مازاد می شود. از بانک ها به هر کسی ارز ترجیحی می دهیم، دقیقاً اجاره را می پردازیم. اگر ارز کالاهای اساسی مانند دارو را تنظیم کنیم، بازار آزاد خودش را تنظیم می کند. بنابراین لازم نیست دولت دخالت کند، بلکه دولت باید ارز حمایتی را تامین کند و بقیه را بازار کنترل کند. دولت باید دست از دخالت در بازار و قیمت گذاری بردارد.

کارشناسان علوم پزشکی معتقدند بازار سرمایه و بورس بدترین دوران خود را در سال های اخیر پشت سر گذاشته اند و مشکل در مشکلات اقتصادی کشور، دخالت های بی دلیل دولت در تجارت و تحریم های بین المللی است. وی برنامه خود برای بهبود شرایط بورس را منوط به نظرات کارشناسان این حوزه دانست وی تاکید می کند که ابتدا باید با توجه به شواهد علمی به سخنان متخصصان گوش فرا دهید.

وی در خصوص برنامه های خود برای بورس و بازار پول اعلام کرد که نگاه و موضعش نسبت به بورس روشن است و می بیند که اقتصاد یک نفر نیست و اینطور نیست که یک نفر برای کشور برنامه اقتصادی ترسیم کند. . بلکه گروهی از اقتصاددانان هستند که نسخه ای را با توجه به تجربیات خود در مورد نحوه برخورد با هر مشکلی طراحی می کنند. اما کاری که ما در مورد بورس انجام خواهیم داد این است ثبات و امنیت را به بازار سهام باز می‌گردانیم و کسری دولت را از بورس جبران نمی کنیم.

وی تصریح کرد: وقتی دولت در قیمت گذاری دخالت نمی کند، در قوانین دخالت نمی کند، بی ثباتی ایجاد می کند و در تولید دخالت نمی کند، بورس مسیر خود را طی می کند. از نظر تخصصی و علمی بین اقتصاد سلامت و پزشکی، اقتصاد صنعتی، اقتصاد پولی و مالی و اقتصاد بورس تفاوت زیادی وجود دارد و قطعا برای رفع تناقضات در هر زمینه از کارشناسان مربوطه استفاده خواهیم کرد. حل مشکل بورس 1 با نسخه ساده امکان پذیر نیست، اما حتی موج تحریم ها بر بورس تاثیر می گذارد.

واردات خودرو به ارز مردم; او آزاد خواهد شد

نهمین رئیس جمهور منتخب کشور نیز اعلام کرد که اگرچه در گذشته با واردات خودرو مخالفت کرده است، اما دلیل این مخالفت را روشن کرده و اکنون در نظر دارد تا خودرو باید با ارز مردم وارد شود.

مدیکیان در خصوص مخالفت های قبلی خود و برنامه های فعلی خود در این زمینه توضیح داد: ما مرزها را به روی خودرو بستیم و این به نفع ما نیست. چه کردند که ما راضی به واردات مواد غذایی مستعمل شدیم؟ اما واردات همچنان ممنوع است؟! ما اکثر خودروهای وارداتی را از چین وارد کردیم و به چند برابر قیمت در اینجا فروختیم. در واقع ما مردم را از یک زندگی ساده محروم کرده ایم. اکنون برنامه ما واردات خودرو با ارز مردم است. ما مخالف بودیم چون مردم ریال می دادند، اما ده ها بار جنسیت خارجی به آنها فروخته شد. اما زینبش واردات خودرو با ارز مردم آزاد است. اگر رقابت را آزاد کنیم و خودرو وارد کشور شود. بازار خودش را تنظیم می کند.

اگر رقابت را آزاد کنیم و خودرو وارد کشور شود. بازار خودش را تنظیم می کند

او معتقد است اگر ارز کالاهایی مانند دارو را تنظیم کنیم، بازار آزاد خودش را تنظیم می کند. نیازی به دخالت دولت نیست. دولت باید ارز حمایتی را تامین کند و بقیه را بازار کنترل کند. دولت باید دست از دخالت در بازار و قیمت گذاری بردارد.

باید با راهکارهای مناسب جلوی تورم را بگیریم

مسعود بزکیان هیچ وعده ای در مورد برنامه های خود برای پناه دادن به مردم، ساخت مسکن و نظارت بر اجاره بها نداد و تصریح کرد که آنچه را که قانوناً ممکن است و در دسترس است، در حد توانش اجرا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در سیاست های کلی رهبری، برنامه ریزی منطقه ای بر این بوده است که به شهرهای بزرگ اجازه گسترش یا توسعه روستاها داده نشود تا از روستاها به حاشیه نروند. ; زیرا در این صورت قیمت زمین و مسکن افزایش می یابد و با این وضعیت اقتصاد کشور وضعیت خوبی نخواهد داشت. بنابراین معتقد است باید راه شهید رئیسی را ادامه دهد و پیگیری دقیق اجرای قانون آماده سازی اراضی مقرر در سیاست های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری. ما آن را امتحان خواهیم کرد ایجاد توسعه متوازن

به گفته پزشکان، دولت باید بتواند حقوق کارمندان را برای زندگی در خانه هایشان پرداخت کند. تورم باعث افزایش اجاره بها می شود و دولت باعث تورم می شود. دولت ها حقوق کارمندان خود را بر اساس تورم پرداخت نمی کنند که مشکلاتی را ایجاد می کند. بنابراین این بسته ای است که ما به آن نیاز داریم تا بتوانیم همه آن را کار کنیم. باید هنر کنیم و با راهکار مناسب جلوی تورم را بگیریم. به این ترتیب ما تعدادی از مشکلات را حل می کنیم و با اصلاح حقوق خود به مردم کمک می کنیم تا اجاره خانه خود را پرداخت کنند.

نخست وزیر چهاردهم از مخالفان جدی انحلال است

پزشکان بارها در مناظره ها و مناظره های انتخاباتی خود مخالفت خود را با انحلال اعلام کرده اند و معتقدند ما به دلیل انحلال مشاغل زیادی را از دست داده ایم. زندگی میلیون ها نفر مختل شده است. این در حالی بود که بازار فیلترشکن رونق گرفت.

او به دولت خود متعهد شد که قطعا با ممنوعیت هایی که مردم را خشمگین کرده و بسیاری از شرکت های فعال در فضای مجازی را نابود کرده است، مخالفت خواهد کرد. شما متوقف خواهید شد البته این بدان معنا نیست که اگر در برخی بحران ها مداخله لازم است، نباید مداخله صورت گیرد.

رئیس جمهور منتخب ایران برای دوره چهاردهم وعده داد که تا پایان عمر به وعده های خود عمل خواهد کرد و قول داد مشکلات همه اقشار اعم از کارمندان، دهقانان، کشاورزان، بازنشستگان، معلمان را با تمام توان پیگیری کند. ، مهندسان و دیگران. کمک گرفتن از همه جوانان، متخصصان و بهترین متخصصان، فارغ از نژاد، مذهب و طبقه، به شرط آنکه شایستگی حل مشکلات کشور را داشته باشند.

در نهایت مسعود مزیگیان در روزهای پایانی تبلیغات انتخاباتی خود به مردم اطمینان داد که به مردم دروغ نخواهد گفت و در وعده های خود صادق و مسئولیت پذیر خواهد بود و تاکید کرد که مطالبات مردم او را مجبور به انجام تعهدات خود می کند. اگر همیشه حرف هایش را فراموش می کرد، مردم به او یادآوری می کردند که او مسئول است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال