اخبار اخبار فرهنگی

برآورده شدن حاجت «عماد مغنیه» در شب شهادت سه ساله امام حسین (ع)

تبلیغات بنری


به گزارش خبرنگار نوعدوستی و شهادت طلبی اقتصادی ایران، عماد مغنیه شناخته شده به عنوان حاج رضواناو بنیانگذار واحد نظامی حزب الله لبنان و یکی از رهبران جنگ 33 روزه است.

عماد در 7 دسامبر 1962 میلادی (16 دی 1341 شمسی) در شهر صور در جنوب لبنان به دنیا آمد. پس از مدتی خانواده وی از شهر صور به حومه جنوبی بیروت نقل مکان کردند و عماد تحصیلات ابتدایی و متوسطه خود را در این منطقه به پایان رساند و سپس به دانشگاه آمریکایی بیروت (AUB) پیوست.

او سه پسر دارد به نام های: تلاش یا مبارزه، فاطمه و مصطفی جهاد در 7 آذر 1392 بر اثر بمباران خودروی وی توسط بالگردهای رژیم صهیونیستی در بلندی های جولان سوریه به شهادت رسید.

عشق شهید مغنیه به حضرت رقیه (سلام الله علیها)

سید محمد الموسوی در کتاب ابوجهاد آمده است: عماد گفت که من رقیه (سلام الله علیها) را دوست دارم. یک ماه قبل از شهادت با هم به دمشق برای زیارت حضرت رقیه رفتیم. وقتی رفتیم چشمانش خون آلود بود. آنقدر گریه کرد که برای همیشه خداحافظی کرد. او آخرین روزهای زندگی خود را در دمشق زندگی کرد. چند ساعت قبل از شهادتش به سفر حج رفته بود. شاید حاجت بیست و پنج ساله اش را از دختر سه ساله امام حسین علیه السلام که در همان روزهای شهادت حضرت رقیه (5 صفر) به شهادت رسید، تامین کرده است.

برآوردن یک نیاز

فعالیت سیاسی و نظامی

خواننده در اوایل دهه هشتاد قدرت 17 او به شاخه نظامی جنبش آزادیبخش فلسطین پیوست. از آن زمان، او نقش کلیدی در انتقال تسلیحات از جنبش آزادیبخش فلسطین به مقاومت اسلامی لبنان (که شامل حزب الله و جنبش امل بود) ایفا کرد.

در پی اشغال لبنان توسط صهیونیست ها در سال 1982، مبارزان جنبش آزادیبخش فلسطین مجبور به ترک لبنان شدند. پس از خروج آنها از لبنان، مغنیه به جنبش امل پیوست اما با انتقال سید حسن نصرالله وی همچنین به حزب الله منتقل شد و پس از انجام چندین عملیات موفق، به عنوان فرمانده گارد حفاظت از مقامات ارشد حزب الله انتخاب شد. آقای حسن مغنیه را متفکر و مخترع عملیات نظامی دانست و او را در رأس هرم ساختار جهادی قرار داد.

برآوردن یک نیاز

شرکت در جنگ 33 روزه لبنان

مغنیه یکی از رهبران حزب الله در جنگ 33 روزه بود. سید حسن نصرالله مغنیه و فرماندهش را در جنگ 33 روزه افرادی آرام، مطمئن و استوار توصیف کرد. طراحی تمام عملیات نظامی حزب الله به مغنیه نسبت داده شده است. فعالیت جهادی خود را از بدو تأسیس حزب الله آغاز کرد و یک واحد نظامی تأسیس کرد.
مغنیه در روز سه شنبه 23 فوریه 2008 (23 بهمن 1387) در شب شهادت حضرت رقیه (سلام الله علیها) توسط نیروهای صهیونیست به شهادت رسید.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال