اخبار اخبار سیاسی

اگر من نبودم، احتمالا ناتو هم نبود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا روز سه شنبه در شبکه اجتماعی Truth Social نوشت: اگر من رئیس جمهور نبودم، ممکن بود اکنون ناتو وجود نداشته باشد.

ترامپ افزود: «وقتی من رئیس جمهور شدم، متوجه شدم که تنها 7 کشور از 28 کشور عضو آن زمان، هزینه ها را به درستی پرداخت می کردند، و برخی از آنها بسیار اندک، اگر اصلاً پرداخت می کردند، غیرقابل قبول بود اگر حمایت آمریکا را بخواهند، باید بپردازند.»

ترامپ گفت اقدامات او باعث شد تا ناتو دوباره “پایدار و قابل دوام” باشد.

رئیس جمهور سابق آمریکا گفت که ایالات متحده اکنون با پرداخت هزینه بیشتر برای کمک به اوکراین برای مبارزه با روسیه با مشکل مشابهی مواجه است. ترامپ گفت اروپا باید حداقل با سهم خود برابر باشد.

ناتو این هفته نشستی را در واشنگتن برگزار می کند که طی آن این ائتلاف از ارائه قابلیت های دفاع هوایی اضافی به اوکراین خبر داد. در این نشست سه روزه که از روز سه شنبه آغاز شده و تا پنجشنبه ادامه دارد، بار دیگر وعده های غربی ها مطرح شد. جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده در نشست سران ناتو در واشنگتن قول داد که به شدت از اوکراین در برابر تجاوز روسیه حمایت خواهد کرد و از صحنه جهانی برای اثبات به متحدان خود در داخل و خارج از کشور استفاده خواهد کرد که هنوز قادر به رهبری ائتلاف است.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال