اخبار اخبار سیاسی

اعلام آمادگی آمریکا برای گفت‌وگوی هسته‌ای با روسیه

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به موضع آمریکا در خصوص احتمال برنامه ریزی برای دیدار دوجانبه با روسیه گفت: آمریکا بارها به روسیه اعلام کرده است که آماده مذاکره درباره خطرات هسته ای و چارچوبی برای جایگزینی هستیم. توافق هسته ای جدید.» شروع معاهده “Is.”

به گزارش اسپوتنیک، وی ادامه داد: روسیه هر بار پیشنهادات ما را رد کرد و دلیل آن هم حمایت مستمر ایالات متحده از اوکراین بود. وی افزود: ما همچنان آماده گفتگو با روسیه درباره تهدیدات هسته ای و کنترل تسلیحات هستیم و هرگز این مذاکرات را به اوکراین مرتبط نکرده ایم.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز پنج‌شنبه در جریان سفرش به ویتنام در یک کنفرانس خبری گفت که مسکو در حال بررسی تغییرات در دکترین هسته‌ای خود در بحبوحه بحث در غرب بر سر احتمال کاهش آستانه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای است.

وی افزود که دستگاه‌های انفجاری هسته‌ای بسیار کم بازده در حال توسعه هستند و ایده‌هایی در محافل دانشگاهی غربی مطرح می‌شود که چنین سلاح‌هایی «می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند و هیچ چیز ترسناک خاصی در مورد آنها وجود ندارد».

مپرانای وید، مدیر بخش کنترل تسلیحات و عدم اشاعه تسلیحات شورای امنیت ملی کاخ سفید، در اوایل ژوئن به اسپوتنیک گفت که روسیه از هر پیشنهادی در مورد گفتگوهای احتمالی بین روسای جمهور دو کشور در مورد موضوعات کنترل تسلیحات استقبال می کند.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال