اخبار اخبار تکنولوژی

اعتصاب کارکنان سامسونگ بر سر دستمزد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، اتحادیه ملی سامسونگ الکترونیک که بزرگترین اتحادیه کارگری این شرکت غول پیکر فناوری با حدود 28 هزار و 400 عضو است، عصر دوشنبه پس از شکست مذاکرات اخیر دستمزد، این تصمیم را اعلام کرد. پس از اینکه برخی از اعضای اتحادیه در 7 ژوئن اعتصاب یک روزه را برگزار کردند، اولین اعتصاب در تاریخ 55 ساله سامسونگ، دو طرف مذاکرات را در 13 ژوئن از سر گرفتند.

سامسونگ الکترونیکس مدت‌هاست که از ناآرامی‌های کارگری که گریبانگیر بسیاری از شرکت‌های بزرگ در کره جنوبی شده است، اجتناب کرده است. مناقشات کنونی در این غول فناوری، فعالیت های آن را مختل نکرده است، اما نشان دهنده آینده ای مبهم برای فرهنگ محل کار این شرکت است.

سهام سامسونگ در معاملات روز سه شنبه در سئول تا حد زیادی بدون تغییر بود. در حالی که سرمایه گذاران در حال حاضر اذیت نمی شوند، تحلیلگران می گویند حمله بی سابقه به بزرگترین شرکت کره جنوبی می تواند منجر به اقدامات مشابه در صنعت فناوری یا فراتر از آن شود.

بسته به اینکه چه تعداد کارگر در بخش نیمه هادی کلیدی به اعتصاب ملحق می شوند، این حرکت می تواند تولید را در تولید کننده تراشه های حافظه پیشرو در جهان مختل کند یا استانداردهای جدیدی را برای این بخش تعیین کند.

بیلی لیونگ، استراتژیست سرمایه گذاری در Global X ETFs در سیدنی، گفت اعتصاب می تواند به جنبش های کارگری گسترده تر در سراسر کره جنوبی منجر شود. سایر شرکت های بزرگ ممکن است شاهد افزایش فعالیت اتحادیه یا حتی اعتصاب باشند که نشان دهنده تأثیر دومینویی در صنعت است. نتایج مذاکرات کارگری سامسونگ می تواند سابقه ای برای صنعت فناوری ایجاد کند و بر پویایی بازار و استراتژی های سرمایه گذاری در بخش نیمه هادی ها تأثیر بگذارد.

لی هیون کوک، معاون دبیرکل اتحادیه به بلومبرگ گفت: آخرین تصمیم اتحادیه پس از آن اتخاذ شد که مدیریت با درخواست اتحادیه برای مرخصی با حقوق بیشتر و افزایش دستمزد 855 کارگری که از افزایش سه درصدی دستمزد سالانه ناراضی بودند، موافقت نکرد. . رهبران اتحادیه برای اولین بار با Jun Young-hyun، رئیس جدید واحد نیمه هادی سامسونگ، بعد از ظهر دوشنبه ملاقات کردند.

لی گفت که مشخص نیست چه تعداد کارگر در اعتصاب سه روزه شرکت خواهند کرد، اما اتحادیه اعضای خود را تشویق خواهد کرد تا به این تلاش بپیوندند.

طبق گزارش بلومبرگ، این شرکت معمولاً افزایش حقوق را از طریق یک هیئت دو حزبی تعیین می کند و در ماه مارس، هیئت کارگری افزایش 5.1 درصدی حقوق را در سال جاری تصویب کرد که شامل 3 درصد افزایش حقوق پایه و 2.1 درصد افزایش عملکرد است، اما این توافقنامه بعداً به دلیل اختلاف نظر در مورد مرخصی استحقاقی و پرداخت پاداش لغو شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال