اخبار اخبار عمومی

سیگنال های بعد از مناظرات شگفت انگیز تر هستند

تبلیغات بنری


نشانه هایی که پس از بحث ها به وجود آمد حتی تعجب آورتر بود

به گزارش مجله توژال؛ در معاملات روز سه شنبه 9 خرداد 1403 شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران با 9 هزار و 291 واحد کاهش نسبت به روز کاری قبل به سطح 2.36.25 واحد رسید.

شاخص کل هم وزن بورس با 1.46 واحد کاهش به 66596 واحد رسید.

شاخص کل فرابورس با افت 64 واحدی به رقم 21 هزار و 795 واحد رسید. شاخص هم وزن نیز با حدود 329 واحد کاهش به رقم 114 هزار و 369 واحد رسید.

برداشت پول واقعی از بورس تهران

روز سه شنبه، خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی در بازار برای یازدهمین روز متوالی منفی بود و 306 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد.

امروز توکن خسابا به ارزش 19 میلیارد تومان بیشترین ورود پول واقعی را ایجاد کرد. پس از خسابا، توکن های خودرو، تاپردیس، باوالی و فملی بیشترین جریان پول واقعی را داشتند.

از سوی دیگر، بیشتر جریان پول واقعی متعلق به توکن های Webank، Tepumpi، Shukrban، Vespa و Vepetro بوده است.

نمادهای موثر بر شاخص کل بورس و فرابورس

امروز نمادهای فولاد، فملی و نوری نمادهای قرمز رنگ بورس بودند که بیشترین تاثیر را در افت شاخص کل بورس داشتند. از سوی دیگر شستا، وی بانک و شایستگی نمادهای سبز رنگی بودند که تاثیر مثبتی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نمادهای شیگویا، آریا و خاور بیشترین تاثیر نزولی را بر شاخص داشتند و نمادهای ژوان، کاسینو و ساوا نمادهایی بودند که تاثیر فزاینده ای بر شاخص کل فرابورس داشتند.

در میان پرمعامله ترین توکن های امروز بازار سهام، توکن فولاد بیشترین معامله را داشت و شستا و ZOB در رتبه های بعدی قرار گرفتند. شوام، گامایا و توسن نیز بیشترین تعداد معاملات را در فرابورس به ثبت رساندند.

ارزش معاملات سهام

ارزش کل معاملات بورس امروز به 24 هزار و 535 میلیارد تومان رسید. ارزش معاملات اوراق بدهی در بازار دوم به 16 میلیارد و 258 میلیون تومان رسید که 66 درصد از ارزش کل معاملات بازار در این روز را به خود اختصاص می دهد.

ارزش معاملات خرد نیز با 17 درصد کاهش نسبت به روز معاملاتی قبل به 2 هزار و 190 میلیارد تومان رسید.

بیشترین سهام معامله شده

نماد فملی در معاملات امروز بیشترین ارزش را در معاملات بورس به دست آورد که ارزش آن به 301 میلیارد تومان رسید.

پس از فملی، تاپیکو بیشترین ارزش تراکنش را به خود اختصاص داد، فولاد با بیشترین ارزش تراکنش در جایگاه سوم قرار گرفت و پس از آن، توکن های کاماسه و وتجارت با بالاترین ارزش تراکنش در جایگاه بعدی قرار گرفتند.

در جدول حجم معاملات، سهام فیملی با 443 میلیون و 479 هزار و 875 سهم پیشتاز شد. ZOP از نظر بیشترین حجم معاملات در رتبه دوم و FitTrader در رتبه سوم قرار گرفت. نمادهای شستا و خسابا نیز در رتبه های بعدی بیشترین حجم معاملات بازار را به خود اختصاص دادند.

معاوضه صف خرید و فروش

در معاملات روز سه شنبه 61 توکن در صف خرید و 306 توکن در صف فروش قرار داشتند. ارزش کل صف های خرید با 14 درصد افزایش نسبت به روز کاری قبل به 128 میلیارد تومان رسید و ارزش کل صف های فروش با 11 درصد کاهش به 863 میلیارد تومان رسید.

منبع: اکو ایران

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال