اخبار اخبار جهان

کشف ۱۰۰۰ گنج باستانی در عمق ۱۵۰۰ متری دریا / عکس

تبلیغات بنری


کشف 1000 گنج باستانی در عمق 1500 متری دریا / عکس

به گزارش سایت توژال، اداره میراث ملی چین اعلام کرد که پس از یک سال تحقیق و پژوهش بر روی دو کشتی که در سال 2022 در عمق حدود 1500 متری زیر آب در نزدیکی دامنه شمال غربی قاره دریای چین جنوبی کشف شدند، حدود 1000 قطعه گنج پیدا شد. . محققان از یک کشتی به نام «جنگجوی دریای عمیق» برای کشف این دو کشتی استفاده کردند.

گروهی از دانشمندان 890 اثر باستانی از اولین کشتی شکسته کشف کردند که شامل سکه های مسی، سرامیک و سفال می شود. کشتی دوم 38 اثر از جمله چوب، نوعی صدف و شاخ گوزن به همراه داشت. اداره ملی میراث فرهنگی عکس‌هایی از گنج کشف‌شده و همچنین عکس‌هایی از یک شناور در حال بازیابی آثار باستانی از کف اقیانوس با یک پنجه روباتیک منتشر کرد.

کشف 1000 گنج باستانی در عمق 1500 متری دریا / عکس

اگرچه کشتی‌های غرق‌شده و گنجینه‌هایی که با خود حمل می‌کنند ارزش فرهنگی آشکاری دارند، اما جاه‌طلبی‌های سیاسی چین را در مورد ادعاهای ارضی این کشور در منطقه تقویت می‌کنند. بر اساس سیاست نه خط، پکن مدعی حاکمیت بر بیشتر دریای چین جنوبی است و با حضور تاریخی خود در این منطقه سعی کرده از این ادعاها استفاده کند. در سال 2016، یک دادگاه بین المللی حکم داد که عناصر کلیدی ادعاهای چین در دریای چین جنوبی غیرقانونی است، اما پکن می گوید که این حکم را به رسمیت نمی شناسد.

کشف 1000 گنج باستانی در عمق 1500 متری دریا / عکس

پنج کشور دیگر از جمله تایوان، ویتنام، فیلیپین، برونئی و مالزی نیز مدعی بخشی از دریا هستند. بنابراین ریسک این ادعا زیاد است. دریای چین جنوبی سالانه هزاران میلیارد دلار تجارت دارد و مقدار زیادی نفت در زیر بستر دریا وجود دارد. و اکنون نیز گنجینه ای از کشتی های غرق شده وجود دارد که چین از آنها برای پیشبرد ادعاهای خود استفاده می کند.

گوان کیانگ، معاون این سازمان گفت: «این کشف پیشرفت اجداد چینی را نشان می‌دهد که به دریای چین جنوبی سفر کرده‌اند و دو کشتی غرق شده به عنوان شاهدان مهمی برای تبادلات تجاری و فرهنگی در امتداد جاده ابریشم دریایی باستانی هستند.»

به گفته موزه هنر متروپولیتن، سلسله مینگ چین که از سال 1368 تا 1644 ادامه یافت، دوره بازسازی و گسترش فرهنگی در چین بود. در این دوره، مناظر وسیع و آثار هنری با گل ها و پرندگان به عنوان تصاویری که سلسله جدید را شکوه می بخشید و نیکی، فضیلت و عظمت آن را به نمایش می گذاشت، مورد توجه قرار گرفت.

خبر غرق شدن کشتی تنها چند هفته پس از آن منتشر شد که یک زیردریایی معروف نیروی دریایی آمریکا که در طول جنگ جهانی دوم غرق شد، در عمق 900 متری زیر آب در دریای چین جنوبی در سواحل فیلیپین پیدا شد.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال