اخبار اخبار ورزشی

زوما؛ از آشغال خطاب شدن توسط مورینیو تا عشق به دزدان دریایی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، داستان زندگی آفریقایی ها در دنیای فوتبال می تواند برای هر مخاطبی جذاب باشد، داستانی که با فقر و سختی آغاز می شود اما با تبدیل شدن به چهره به پایان می رسد. به نظر می رسد داستان آنها ادامه تراژدی استعمار در قاره سیاه است و تأثیرات آن بر زندگی کودکان آفریقایی هنوز به وضوح قابل مشاهده است. بچه هایی که برخی از آنها توانستند خود را در بالاترین سطح فوتبال و ورزش دنیا معرفی کنند.

یکی از این کودکان کورت زوما فرانسوی است که در فرانسه از والدینی با تبار آفریقای مرکزی متولد شد و از زندگی در مناطق شهری پرجمعیت‌تر لیون به تیم چلسی و شاگردی ژوزه مورینیو دست یافت. او همیشه آرزوی رسیدن به قله های فوتبال جهان را داشت و در نهایت با کمک آقای ویژه فوتبال جهان به این هدف دست یافت.

قدم گذاشتن در مسیر فوتبال جهان برای او آسان نبود تا جایی که یک روز چهره شاخصی در فوتبال بود و روز دیگر مورینیو او را زباله ای در زمین خطاب کرد.

زوما تجربه خود با مورینیو را اینگونه توصیف می کند: او کسی بود که درهای انگلیس را به روی من باز کرد. من جوان بودم و او خیلی به من کمک کرد. او باعث شد که در مسابقات بزرگ زیادی شرکت کنم تا تجربه و اعتماد به نفس کسب کنم. او مردی است که باعث شد ببینم فوتبال در انگلیس چگونه است.

زوما؛ از آشغال خواندن مورینیو گرفته تا دزدان دریایی دوست داشتنی

مدافع فرانسوی درباره شخصیت مورینیو می گوید: او مربی ای است که از شکست متنفر است و به من یاد داد از شکست متنفر باشم. به لطف او، فوتبال در چلسی شکوفا شد. او به من چیزهای زیادی یاد داد.

او خاطرات تلخ و شیرینی از مورینیو دارد و حتی در یک مسابقه عملکردش به گونه ای بود که آقای خاص در فوتبال جهان او را آشغال در زمین خطاب کرد.

پیش از این ویدئوهایی از حمله او به گربه منتشر شده بود که رسوایی های بسیاری را به همراه داشت. او علاقه خاصی به کارتون های دزدان دریایی دارد. زوما اکنون در تیم العروبه عربستان بازی می کند و مانند ستاره های دنیای فوتبال در سال های پایانی حضور در فوتبال از حقوق های نجومی که سعودی ها می گیرند بهره مند شد.

تبلیغات بنری