اخبار اخبار سیاسی

اختصاص یک‌ میلیارد دلار برای راه‌اندازی کارخانه باتری لیتیوم گوگرد

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. Lyten، یک شرکت تولید باتری نانو، اعلام کرد که قصد دارد بیش از یک میلیارد دلار برای ساخت اولین کارخانه باتری‌های لیتیوم-گوگرد در جهان سرمایه‌گذاری کند. این تاسیسات در نزدیکی Reno، نوادا قرار خواهد گرفت و می تواند تا 10 گیگاوات ساعت باتری در سال تولید کند. فاز اول این کارخانه قرار است در سال 2027 راه اندازی شود.

فرآیندهای اختصاصی لایتن کربن را از متان می گیرد، آن را به گرافن سه بعدی تبدیل می کند و از این ماده برای توسعه برنامه های حذف کربن استفاده می کند. لیتون بیش از 425 میلیون دلار سرمایه گذاری از شرکت هایی از جمله Stellantis، FedEx، Honeywell، Walbridge، صندوق سرمایه گذاری اروپا و صندوق آتی لوکزامبورگ دریافت کرده است.

کارخانه Lighten مواد فعال کاتدی (CAM)، آندهای فلزی لیتیوم و مجموعه‌های کامل سلول باتری لیتیوم-گوگرد را در هر دو فرمت استوانه‌ای و کیسه‌ای تولید خواهد کرد. از ماه می 2023، لایتن آندهای CAM، فلز لیتیوم و مجموعه باتری را در مرکز آزمایش نیمه خودکار خود در سن خوزه، کالیفرنیا تولید خواهد کرد.

سلول های سولفور لیتیوم لایتن دارای چگالی انرژی بالایی هستند که تا 40 درصد سبک تر از باتری های لیتیوم یونی و 60 درصد سبک تر از باتری های لیتیوم آهن فسفات (LFP) است. Lyten با فرموله کردن Lyten 33D Graphene® در سطح مولکولی و افزودن آن به فرمول Li-S خود، می تواند قابلیت های این باتری ها را بهبود بخشد. علاوه بر این، باتری‌هایی که با استفاده از این فناوری توسعه یافته‌اند، عملکرد فوق‌العاده دما و ایمنی، عمر چرخه‌ای بیش از 1400 چرخه و کمترین انتشار کربن را نسبت به باتری‌های موجود در بازار ارائه می‌کنند.

طبق اعلام ستاد نانو، تسهیلات برنامه ریزی شده 1.25 میلیون فوت مربع، واقع در زمینی به مساحت 125 هکتار در پارک لجستیک هوایی رنو، در ابتدا 200 نفر را استخدام می کند و نیروی کار با ظرفیت کامل به بیش از 1000 نفر افزایش می یابد.

تبلیغات بنری