اخبار اخبار فرهنگی

شمار فوتی‌های ایران در حج به ۱۱نفر رسید

تبلیغات بنری


پیرحسین کولیوند در گفت و گو با مجله توژال گفت: تعداد زائران ایرانی جان باختند در مراسم حج به 11 نفر رسید. برخی از آنها از بیماری های زمینه ای رنج می بردند و برخی دیگر بر اثر گرمازدگی جان خود را از دست دادند.

وی همچنین از مراجعه 11 هزار نفر به مراکز درمانی و درمانگاه های ایرانی در سرزمین منا و در دومین روز از سنگسار جمرات خبر داد و افزود: وضعیت سلامت زائران ایرانی به طور کلی خوب است.

رئیس جمعیت هلال احمر کشور درباره نحوه انتقال اجساد زائران فوت شده به ایران نیز گفت: شناسایی اجساد به درخواست خانواده متوفی انجام می شود و بر اساس این درخواست کار انجام می شود.

همانطور که آقای عباس حسینی رئیس سازمان حج و زیارت در این خصوص در گفت و گو با توژال توضیح داد: لازم است والدین سریعاً با اداره حج و عتف استان مربوطه تماس گرفته و درخواست دفن متوفی را داشته باشند. در عربستان سعودی یا به ایران منتقل شده است. دفن در عربستان شرایط دارد اگر حاجی در مکه بمیرد در شهر مکه دفن می شود و اگر در مدینه بمیرد در مدینه دفن می شود و نمی توان جنازه را از شهری به شهر دیگر منتقل کرد.

کولوند رئیس جمعیت هلال احمر ایران که به همراه هیئت پزشکی حج در منا به سر می برد، در ادامه گفت و گو با مجله توژال، وضعیت بیماران ایرانی بستری در بیمارستان های عربستان و مراکز درمانی ایران را در این زمینه ارزیابی کرد. وی گفت: در حال حاضر حدود 26 زائر ایرانی در این بیمارستان ها حضور دارند و امروز سه شنبه (9 خرداد) جمرات سوم را انجام می دهند و با همراهی پزشکان به مکه بازمی گردند.

کولیوند گفت: مرکز پزشکی حج و عمره در حج امسال به خوبی عمل کرد و با هماهنگی هایی که با بهداشت و درمان و هلال احمر عربستان انجام داد، تجهیزات و امکانات خوبی از مراکز درمانی عربستان گرفت.

تبلیغات بنری

khabarfarsi به نقل از توژال