اخبار اخبار اقتصادی

رفع ریشه‌ای مسائل بازار سرمایه زمان‌بر است

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، حجه اله سعیدی در نشست مشترک با اعضای هیات مدیره و دبیرکل کانون سرمایه گذاران نهادی با اشاره به اینکه باید مسائل و مشکلات در مسیر پایتخت حل و فصل شود. بازار آنها که همسو با یکدیگر حل شده اند، مربوط به چند ماه گذشته نیستند، بلکه از دوره های مختلف انباشته شده اند که اکنون شاهد تاثیر آن بر روند معاملات بازار سهام هستیم.

وی با بیان اینکه برای حل مسائل تاثیرگذار بر بازار باید جدی بود و به آنها زمان داد، گفت: شاید مشکلات درهم پیچیده به نظر برسد اما باید به ما فرصت داد تا به تدریج گره ها را یکی یکی باز کنیم. تلاش ما این است که در تنظیم بورس چنین اقدامی انجام دهیم و وارد بحث و جدل نشویم.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، رفع مسائل تاثیرگذار بر بازار را طولانی مدت دانست و افزود: در این موارد یکی از بهترین دستیاران ما مرکز سرمایه گذاری نهادی است. موانع و مشکلات مربوط به صندوق های سرمایه گذاری را بررسی کردیم و تصمیم گرفتیم از طریق مذاکره با اعضای انجمن برای حل آن ها پیش برویم. در این زمینه، ما تصمیمات کمتر مضر و سودآورتری می گیریم.

السعیدی با اشاره به اینکه برای مناسب سازی فضای بازار سرمایه و مدیریت اخبار نیازمند همکاری هستیم، گفت: پیگیری کاهش سودآوری شرکت ها نیازمند همکاری سهامداران است. همه سهامداران باید مطالبات خود را از طریق نهادهای مختلف غیر از سازمان بورس پیگیری کنند.
وی تاکید کرد: تجربه نشان داده است که مسائل و مشکلات سر راه بازار سرمایه باید با هم حل شود.

السعیدی به دیدار اخیر با رئیس جمهور اشاره کرد و گفت: در این جلسه مسائل بازار سرمایه و اکثر موارد مربوط به بورس در لایحه بودجه سال 1404 مورد بحث و بررسی قرار گرفت و ستاد اقتصادی دولت نیز این موضوع را در دستور کار قرار داد. رویکرد درست در این زمینه

تبلیغات بنری