اخبار اخبار فرهنگی

اماراتی‌ها با دیدن نماد سه‌انگشت یاد جزایر ایرانی می‌افتند

تبلیغات بنری


رضا رشید پور او هفته گذشته توییتی در شبکه اجتماعی منتشر کرد

این هنرمند در خصوص نحوه تشکیل این کمپین در گفت و گو با خبرنگار مجله ایرانی اکونومیست توضیح داد: برای هزارمین بار بیانیه شورای همکاری خلیج فارس علیه جزایر ایرانی با حمایت قدرت های بزرگ صادر شد. این قدرت ها چین، روسیه بودند و اکنون اتحادیه اروپا اضافه شده است. هر ایرانی از شنیدن این خبر احساس ناراحتی می کند.

هشتگ irantbt موفق به کسب مقام دوم در تایم لاین فارسی شبکه X شد

وی با اشاره به بیانیه جدید شورای همکاری خلیج فارس تاکید کرد: عمده ترین تفاوت بیانیه جدید این شورا با بیانیه های قبلی این است که با توجه به شرایطی که دولت جدید در کشورمان روی کار آمده است، صادر شده است. همچنین به دلیل مسائل منطقه ای، ایران در وضعیت خاصی قرار دارد. این بار احساس کردم که نیاز به واکنش عمومی مناسب است. کشورهای دیگر باید بدانند که مردم ایران بزرگترین مدافع تمامیت ارضی خود هستند و ایران اکنون در روابط بین‌الملل به‌ویژه در تعاملات در خاورمیانه چهره قوی‌تر و قدرتمندتری دارد. به همین دلیل وظیفه خودم را به عنوان یک شهروند می دانستم که تا جایی که می توانم کاری کوچک انجام دهم. این اتفاق کوچک به یک رویداد بزرگ ملی تبدیل شده است و من از این بابت بسیار خوشحالم.

رشید پور با یادآوری اینکه هشتگ ایران تی‌تی‌بی پس از شهادت یحیی سنور ایجاد شد، گفت: به دلیل اینکه هشتگ سنور از کشورهای مختلف دنبال می‌شد، هشتگ ایران تی‌تی‌بی توانست رتبه دوم را در تایم لاین فارسی شبکه ایکس به خود اختصاص دهد. هنوز یکی از هشتگ هاست. هشتگ های خالص در فضای توییتر (X فعلی). خوشبختانه بدون اینکه ما اقدامی انجام دهیم به سایر شبکه های اجتماعی سرایت کرد. افرادی را دیدم که در اینستاگرام به این کمپین پیوستند.

ما کد امارات را برای ایران مصادره کردیم

این هنرمند دلیل استفاده از نماد سه انگشت را بیان کرد: این نماد با علامت اختصاری wvl به معنای پیروزی، برتری و عشق است. من احساس کردم اگر بتوانیم این نماد را در یک حرکت جمعی به نفع ایرانیان و حقوق خود مصادره کنیم، بسیار جذاب است. من سال هاست که در دبی زندگی می کنم و می دانم که مجسمه های این نماد در چندین جا گذاشته شده است. از این پس خود اماراتی ها با عبور از مقابل این مجسمه یاد جزایر ایرانی می افتند. خوشحالم که این نماد سه انگشتی اکنون به عنوان نماد جزایر ایرانی شناخته می شود. این با تمام قوا اتفاق افتاد.

رشیدپور: اماراتی ها با دیدن نماد سه انگشت یاد جزایر ایرانی می افتند
کمپین رضا رشیدپور برای حمایت از جزایر سه گانه ایرانی

وی افزود: جنگ روانی بزرگی علیه مردم ایران به راه افتاده است. همه رسانه های بزرگ از هر زاویه ای در حال جنگ شناختی علیه افکار عمومی ایران هستند، جنگی که دو شاخه در جریان است. بخش اول: بدبین کردن افکار عمومی جهانی به ایران و مردم ایران. شاخه دوم بازی با افکار عمومی مردم داخل کشور نسبت به سرزمین و هویت و دستاوردهایشان است. جنگ رسانه ای تکنیکی به نام «تصرف کد» دارد. مثلاً صلیب شکسته که به معنای شکوه و عظمت بود مصادره شد و به نماد نازی ها تبدیل شد.

من واکنش های عصبی و فحاشی و هتک حرمت هایی که می بینم را می بینم، انرژی ام دو برابر می شود.

رشید پور در پاسخ به این سوال که مخالفان فکری شما چگونه به این کمپین پیوستند، گفت: یکی از انتظارات واقعی من برآورده شد و بسیار خوشحالم. ترول ها و ربات های مجازی را کنار بگذارید. افراد واقعی در دنیای سیاسی با چهره های معروف این کمپین 180 درجه اختلاف سیاسی و استراتژیک دارند و جزو اولین کسانی بودند که به این کمپین پیوستند. وقتی از دوستان رسانه ای خود می خواهیم که برای جوایز مختلف تبلیغات انتخاباتی سهمی را اختصاص دهند، اولین کسانی که پیشقدم می شوند نیروهای مرتبط با جریان اصولگرا مانند آقایان حداد، نریمانی و صالحی هستند.

آنها فکر می کنند ما با تخریب کمتر به دست می آوریم

این هنرمند درباره واکنش های منفی خود به دلیل راه اندازی کمپین در جزایر سه گانه ایران نوشت: برخی معتقدند با روش های مختلف جنگ رسانه ای می توانند مردم را در مارپیچ سکوت فرو ببرند. فرض غلط آنها این است که ما با چهار توهین نتوانستیم از سرزمین خود دفاع کنیم. عده ای که تکلیفشان معلوم است شروع کردند به حرکت دسته جمعی و گفتن حرف های ناپسند برای نابودی من.

کمپین TTB ایرانی به کار خود در مقیاس بسیار گسترده‌تری ادامه خواهد داد

وی افزود: به فرموده حضرت مولانا از قضا در سرکنگبین صفرا زیاد شده است. می توانستم واکنش های عصبی، صدا و انزال را ببینم و انرژی ام دو برابر شد. همه ایرانی ها اینطورن وقتی انسان می بیند که حریف غیر دوستش چاره ای جز فحاشی ندارد، انگیزه و انرژی او دو چندان می شود.

رشیدپور درباره برنامه های آتی خود برای این کمپین توضیح داد: کمپین TTB ایرانی در ابعاد بسیار گسترده تری به فعالیت خود ادامه خواهد داد. برنامه ریزی دقیق کار میدانی در مقیاس بزرگ که نیاز به هماهنگی و حاکمیت بین بخشی دارد. من با صدای بلند می گویم که ما از هیچ دستگاه دولتی به هزار تومان نیاز نداریم. این کمپین آنقدر قوی است که تمام هزینه های آن بر عهده مردم و رفقا است. اما برای هماهنگی و صدور مجوز و اقداماتی از این دست نیاز به کار فرادستگاهی داریم.

وی ادامه داد: به عنوان مثال برای ورود به جزایر سه گانه نیاز به مجوزهای ویژه داریم. برای انجام حرکات خیابانی در شهرهای مختلف ایران به مجوزهای ویژه نیاز داریم. ما می خواهیم بسیاری از شهرهای ایران میدان هایی به نام های خلیج فارس، تنب بزرگ و تنب کوچک داشته باشند. تاکید می کنم که ما به یک ریال حمایت دولتی و حاکمیتی نیاز نداریم.

تبلیغات بنری