اخبار اخبار تکنولوژی

کاهش فروش سه ماهه آیفون در چین

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، داده های شرکت تحقیقاتی IDC روز جمعه نشان داد که اپل با سهم ۱۵.۶ درصدی در رتبه دوم بازار چین قرار دارد که نسبت به سال قبل ۰.۵ درصد کاهش داشته و هواوی با ۱۵.۳ درصد در رتبه دوم قرار گرفته است. به اشتراک بگذارید Vivo که عمدتاً گوشی‌های ارزان قیمت را به فروش می‌رساند، با 18.6 درصد سهم بازار، پرفروش‌ترین گوشی بود.

هوآوی برتری اپل را با بازگشت ناگهانی به بخش تلفن های رده بالا و عرضه سری «میت 60» که به گفته تحلیلگران از تراشه های ساخت چین استفاده می کند، به چالش کشید. غول فناوری چینی با جدیدترین مدل Pura 70 خود که در اوایل سال جاری عرضه شد، موقعیت اپل را به چالش کشید.

اپل در چین با مشکلات دیگری از جمله محدودیت استفاده از آیفون در برخی نهادهای دولتی مواجه شده است. از آن زمان، این شرکت آمریکایی با تخفیف های عمده در فروش آیفون سعی در افزایش فروش خود داشته است.

فروش سری جدید آیفون 16 که از 20 سپتامبر آغاز شد، تا حدودی به عملکرد مالی سه ماهه اپل در بازار چین کمک کرد. در همان روز هواوی یک گوشی تاشو سه تکه را معرفی کرد.

داده‌های شرکت تحقیقاتی Counterpoint نشان می‌دهد که آیفون‌های جدید شروعی قوی در چین داشته‌اند و فروش آن در سه هفته اول پس از عرضه در مقایسه با مدل‌های ۲۰۲۳، ۲۰ درصد افزایش یافته است بازار چین با عرضه، فروش سالانه محصول جدید خود را به دست آورد و به سهم بازار 15.6 درصدی دست یافت. انتظار می رود که تقاضای بازار برای سری آیفون 16 در آینده با اعلامیه های بعدی بازار و عرضه هدست اپل ویژن پرو به تدریج محقق شود.

به گزارش رویترز، به طور کلی، فروش گوشی های هوشمند در چین با 3.2 درصد افزایش به 68.78 میلیون دستگاه در سه ماهه سوم رسید.

تبلیغات بنری