اخبار اخبار ورزشی

موسیمانه: از کی‌روش مشورت گرفتم

تبلیغات بنری


به گزارش توژال، باشگاه فوتبال استقلال تهران بیست و چهارمین دوره لیگ برتر را با جواد نکونام آغاز کرد اما با کسب نتایج ضعیف از این سمت کنار رفت و مدیران استقلال سهراب بختیاری زاده را به عنوان سرمربی موقت تیم خود انتخاب کردند. مدیران باشگاه سرانجام با پیتسو موسیمانه، سرمربی آفریقای جنوبی به توافق رسیدند و با این مربی 60 ساله قراردادی یک ساله به امضا رساندند.

مسیمن امروز (جمعه) در مراسم معارفه خود گفت: می خواهم از گروه استقلال و مدیرعامل این تیم تشکر کنم که مرا به اینجا رساندند. از حضور مدیران باشگاه تشکر می کنم. من می دانم که این بچه ها چه افتخارات بزرگی کسب کرده اند و استقلال به یک باشگاه بزرگ تبدیل شده است. ممنون از شرایط خوبی که فراهم کردید انرژی خوبی از هواداران گرفتم و همه اینها باعث شد به ایران بیایم. چون آن موقع هنوز قرارداد را امضا نکرده بودیم. این عشقی بود که به ما دادند. تحقیقاتی که از دوست 20 ساله ام، آقای کارلوس کی روش، که عضو تیم ملی آفریقای جنوبی بود، انجام دادم، یک سری مسائل را با او مرور کردم و همچنین با آیاندا پاتوسی صحبت کردم. بالاخره تصمیم گرفتم بیام اینجا و خیلی خوشحالم. من تاریخ باشگاه را می دانم و می دانم از من چه انتظاری می رود.

وی ادامه داد: برای بازگشت به روزهای اوج راه زیادی وجود دارد. در فوتبال زمان نیاز است، اما زمانی نیست که برنده نباشی. این به ما اجازه می دهد تا به سرعت به شرایط خوب برگردیم و اگر پیروز نشویم، نمی توانیم زمان بخریم. صبح بازی با النصر وارد دبی شدم و دیدم تیم ما خیلی خوب بازی می کند. این نشان می دهد که تیم ما مورد احترام است. من دیروز یک جلسه تمرین داشتم و دو روز دیگر تا بازی وقت دارم، بنابراین زمان زیادی برای صحبت در مورد تیم نیست. امروز نمی توانیم زیاد تمرین کنیم. چون فردا مسابقه است. باید با برد به شرایط خوب برگردیم و با بردهایی که می گیریم باید فرهنگ تیم را کم کم تغییر دهیم. تکنیک ها و تاکتیک ها زمانی شکل می گیرند که تفکر درست داشته باشیم. اگر تفکر نادرست باشد، نمی توانیم کاری انجام دهیم. باید به استقلال احترام بگذاریم. ما نباید به تنهایی فکر کنیم. به بازیکنان گفتم اگر نظم و احترام نداشته باشید جایی در تیم نخواهید داشت. ما باید خودمان را در بخش حمله ارتقا دهیم. اگر گل نزنیم، نمی‌توانیم برنده شویم. این چیزی است که نیاز به بهبود دارد، اما ما نباید دفاع را فراموش کنیم و در آخرین بازی لیگ برتر انگلیس دیدید که ما سه گل خوردیم. رسیدن به تعادل سخت است. ما باید روحیه تیم را بالا ببریم و به بازیکنان انگیزه بدهیم که برای پیروزی تلاش کنند.

سرمربی جدید استقلال اضافه کرد: میانگین سنی تیم بالاست و تیم باید جوان شود. زمان لازم است تا تیم جوان تر شود تا انرژی تیم افزایش یابد. همیشه سعی می کنم در مورد فوتبال ایران مشاوره بگیرم. فکر می کنم افراد مناسب را با خود دارم. معتقدم همه ما یک هدف داریم و آن موفقیت استقلال است. من تجربه کار با تیم های بزرگی مثل استقلال را دارم و این مشکل جدیدی برای من نیست. امیدوارم بتونم تغییراتی ایجاد کنم من به تنهایی نمی توانم این کار را انجام دهم و این یک کار تیمی است. فکر می کنم همه ما یک هدف مشترک از استقلال داریم.

مسیمانی به دو ستاره استقلال اشاره کرد و گفت: من می دانم این ستاره ها چه هستند. چون خودم سه ستاره گرفتم. سه بار در جام جهانی شرکت کردم. معتقدم با حمایتی که مردم از ما می کنند ابتدا باید ذهنیت تیم را تغییر دهیم تا تیم به مرحله بالاتری برسد. با توجه به بازیکنان بزرگی که رئال مادرید در اختیار دارد، هر از چند گاهی به تیم فشار می آید تا بازیکنان جدید بیاورد و کیفیت جدیدی را به تیم القا کند. آنها بنزما را داشتند اما برگشتند و با بازیکن بزرگی قرارداد بستند. من معجزه گر نیستم، اما مربی هستم که نتایج خوبی کسب کرده و فکر می کنم می توانم تیم را به جایگاه خوبی برسانم. فردا یک روز بازی داشتم، اما هیچ بهانه موجهی وجود ندارد. فکر می کنم در بازی فردا پیروز خواهیم شد.

سرمربی جدید تیم پایتخت در پایان گفت: به بازیکنان گفتم بازی فردا با مانه و رونالدو نیست، بلکه باید جلو برویم و به آن بازی فکر کنیم. ما باید در حمله دفاع کنیم و تیم را ارتقا دهیم. وقتی به تیم ایران سه گل می خورید و از النصر یک گل می خورید، این یک نقص در تفکر است. از دیروز شروع به کار کردیم و سعی کردیم بیشتر در حوزه کار کنیم. من تمام تلاشم را اینجا انجام دادم. این کادر مربیگری یازده سال با من بوده است. همه ما تلاش می کنیم به گذشته برگردیم. امیدوارم ورزشگاه پر از تماشاگر باشد و به ما انرژی بدهند. اگر این انرژی برای ما ایجاد شود، می توانیم آن تغییرات را ایجاد کنیم. امیدوارم بتوانیم آنچه را که می خواهیم در زمین انجام دهیم.

تبلیغات بنری