اخبار اخبار فرهنگی

سکه‌های تاریخی را ذوب‌شده از ایران خارج می‌کنند

تبلیغات بنری


امین همتی یک مجموعه دار در استان آذربایجان شرقی است که می گوید از 9 سالگی به جمع آوری سکه مشغول بوده و به عنوان یکی از برترین مجموعه داران سکه و اسکناس کشور شناخته می شود که به تازگی مجموعه ای متشکل از 10 هزار سکه را به سازمان بین المللی اهدا کرده است. صندوق پولی. موزه آذربایجان همتی درباره نحوه جمع آوری مجموعه خود به توژال گفت: من از روی علاقه این کار را انجام می دهم و از حدود 9 سالگی شروع به جمع آوری سکه کردم. مقداری خریدم و تعدادی اهدا شد.

این مجموعه دار که تعدادی سکه ایرانی را از خارج از کشور خریداری کرده است، با اشاره به روش حذف سکه های تاریخی از ایران گفت: سکه نسبت به سایر مشاغل با سهولت زیادی از کشور خارج می شود. حدود 30-40 سال پیش سکه را در جیب خود می گذاشتند و به راحتی از کشور خارج می کردند. بیرون آوردن سکه ها هنوز آسان است، اما حالا آنها را ذوب می کنند و از کشور خارج می کنند و در آنجا می فروشند.

سکه های تاریخی ذوب می شوند و از ایران خارج می شوندبخشی از این مجموعه به موزه آذربایجان در تبریز اهدا شد

همتی درباره ارزش پول تاریخی ذوب شده توضیح داد: اینها سکه های طلا و نقره هستند که ذوب می شوند و معمولاً فردی که قصد فروش این ارزها را دارد ریسک حذف کل سکه طلا یا نقره را ندارد زیرا مشکل اصلی این است که گاهی سکه های کمیاب بین این ارزها ذوب می شود.

وی در خصوص کشورهایی که از آنها ارز خریداری کرده است، گفت: معمولا ارزهای تاریخی ایران را از اروپا شناسایی و خریداری می کنیم. بیشتر این ارزها برای مردم آنجا هیچ معنایی ندارند.

این مجموعه دار سکه که کتابی با عنوان سکه های ضرب تبریز تالیف کرده است، گفت: برای شناسایی و بررسی سکه ها از دانشمندان خارجی کمک بیشتری می شود زیرا تعداد دانشمندان سکه شناسی در ایران بسیار کم است.

سکه های تاریخی ذوب می شوند و از ایران خارج می شوند

همتی همچنین درباره مجموعه ای که اخیرا به موزه آذربایجان تبریز اهدا کرده است، توضیح داد: این مجموعه شامل سکه های باستانی، صدف، حلقه های مبادله ای و سکه های اشکانی، ساسانی و قاجاریه تا به امروز است که به منظور غنی سازی میراث فرهنگی اهدا شده است. . اداره سکه موزه آذربایجان و من وظیفه خود می دانستم که این مجموعه ناقص را تکمیل کنم. همچنین در این مجموعه سکه های کمیاب و منحصر به فرد وجود دارد و بعید می دانم سکه های زیادی به موزه اهدا شده باشد.

سکه های تاریخی ذوب می شوند و از ایران خارج می شوند

تبلیغات بنری