اخبار اخبار اقتصادی

ضرر ۱۹۴ میلیارد دلاری آلمان با انتخاب دوباره ترامپ

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، موسسه اقتصادی آلمان (IW) در گزارشی اعلام کرد که در صورت انتخاب مجدد دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا در ماه نوامبر، دوره چهار ساله او ممکن است برای آلمان 180 میلیارد یورو (حدود 194.2 میلیارد دلار) هزینه داشته باشد. یک جنگ تجاری دلار) هزینه

بر اساس این گزارش، وعده ترامپ مبنی بر افزایش تعرفه ها برای کاهش کسری تجاری آمریکا می تواند باعث ایجاد اختلالات اساسی در تجارت جهانی شود.

اتحادیه اروپا یک راهبرد متقابل در برابر چنین تهدیدی تدوین کرده است. اگر دولت ترامپ تعرفه های وارداتی را به 10 درصد برای اتحادیه اروپا و 60 درصد برای چین افزایش دهد، اتحادیه اروپا نیز افزایش تلافی جویانه ای را اعمال خواهد کرد.

این موسسه شبیه سازی هایی را برای ارزیابی آسیب های احتمالی به اقتصاد آلمان در صورت وقوع موارد فوق انجام داد و متوجه شد که تولید ناخالص داخلی این کشور در طول چهار سال بیش از 137.1 میلیارد دلار از دست خواهد داد.

در همین حال، شبیه‌سازی دیگری نشان داد که اگر دولت ترامپ و اتحادیه اروپا تعرفه‌های واردات را به 20 درصد افزایش دهند، تولید ناخالص داخلی آلمان 1.5 درصد کاهش می‌یابد، به این معنی که مجموع ضرر 194.2 میلیارد دلاری طی چهار سال است.

اقتصاد آمریکا نیز در سال 2025 زیان 1.3 تا 1.5 درصدی تولید ناخالص داخلی را ثبت خواهد کرد که اثرات منفی آن در دو سال اول بیشتر احساس می شود و در دو سال آینده کاهش می یابد.

موسسه اقتصادی آلمان خاطرنشان کرد که چین که رفتارش در تجارت آزاد جهانی در این گزارش چالش برانگیز توصیف شده است، به اقدامات تلافی جویانه در قالب تعرفه های اضافی توسط اتحادیه اروپا و آلمان در دوره تنش ژئوپلیتیکی نیاز دارد.

تبلیغات بنری