اخبار اخبار فرهنگی

خبرهایی از محکومیت یک سینماگر، عکس پرحاشیه فاطمه گودرزی و تذکر جدی شهاب حسینی

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، تاریخ گواه است که آب و خاک خلیج فارس به اندازه خون و گوشت جزئی از وجود هر ایرانی است و هر نوع ارتباط با مرزها و کرانه های آن مساوی است با اعلام جنگ صریح علیه ایران ایرانیان که بارها و بارها خون خود را به خلیج اهدا کردند، ایران را از شر تفرقه و اشغال نجات دادند.

فرماندهی که تنب را پس گرفت.

باید به مسیر نشر جهانی برگردیم!

یک ناشر و روزنامه نگار با اشاره به دلایل حضور ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به ضرورت حضور ایران در این رویداد جهانی نشر پرداخت.

مورخ زادگاهش معلوم نیست!

«ابوالفضل محمد بن الحسین بیهقی» نویسنده و مورخ عصر غزنوی، مؤلف «تاریخ بیهقی» و کتاب «تاریخ بیهقی» او از مهم ترین نثرهای فارسی به شمار می رود. متون که بیانگر مسائل مختلف دربار غزنوی و منطقه است. انجمن عصر پنجم قمری ایران.

هزینه برگزاری کنسرت در تهران چقدر است؟

این روزها قیمت بلیت کنسرت در سالن های کاخ اسپیناس، نمایشگاه بین المللی میلاد و وزارت کشور از مرز یک میلیون تومان عبور کرده است و پیش بینی می شود قیمت بلیت برج میلاد به بالاترین حد خود برسد. با همین قیمت به زودی، از … اما این افزایش قیمت یک سوال را ایجاد می کند: هزینه اجاره یک شب این سالن ها با توجه به اینکه در اختیار دولت است چقدر است تا تولیدکنندگان مجبور شوند با این قیمت ها بلیت بفروشند؟

این بچه ها از موسیقی فرار می کنند!

مینا باضی در خصوص داوطلبان شرکت در جشنواره موسیقی نوجوانان می گوید: کودکانی که موسیقی را از طریق کلاس های ویژه در شهرها دنبال می کنند یا توسط خانواده راهنمایی می شوند و یا توسط خانواده ترغیب می شوند تا ساز موسیقی بیاموزند و با جان و دل کار کنند. اگر موسیقی برای بچه های هنرستان باشد که به اصرار والدینشان موسیقی می خوانند، مثل آن بچه هایی می شود که مثلاً از درس زبان عربی فرار می کنند.

مسجد مؤسسات زیادی دارد. اما او قیم ندارد!

مسجد در تاریخ انقلاب اسلامی یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های اجتماعی، فرهنگی و سیاسی به شمار می‌رود، اما در دهه‌های اخیر به دلیل حضور نهادهای متعدد در مساجد، فعالیت آن کم‌رنگ شده است، اما متولی مسجد وجود ندارد.

تولید گیج کننده «بازی فکری» در میان بی برنامگی مسئولان!

نبود فدراسیون تخصصی و نبود نهاد سرپرستی مشخص، مهمترین چالش صنعت بازی و سرگرمی در کشور است. که باعث می‌شود تولیدکنندگان اسباب‌بازی‌های فکری یا در رده «کارگران بسته‌بندی» قرار بگیرند یا در رده شغلی تولیدکنندگان در و پنجره پلاستیکی قرار بگیرند. اما این تنها چالش نیست و یک تهیه کننده و پخش کننده بازی های فکری توضیحات بیشتری در این زمینه در اختیار مجله توژال قرار داده است.

18 سال کیوریتور مد و لباس بدون موقعیت و بودجه مشخص!

گروه کاری فائو اکنون 18 ساله است و هنوز با چالش های مهمی روبرو است. چالش هایی که علیرغم فعالیت تیم کاری در رسیدن به این سن به وجود آمد، هنوز جایگاه آن مشخص نشده است، چرا که دارای بودجه مستقل و کافی برای دستیابی به اهداف تعیین شده نیست و دیدگاه های شخصی مانع اجرای قانون می شود. در نهایت علیرغم تعدد بخش ها، حضور این نهاد مایه امیدواری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حل مشکلات است.

اخبار سریال های سلمان فارسی و موسی (علیه السلام)

رئیس سازمان صدا و سیما با حضور در صحنه های دو سریال نمایشی «سلمان فارسی» و «حضرت موسی علیه السلام» از نزدیک در جریان آخرین تحولات و روند تولید این دو سریال قرار گرفت. دو سریال درام و تحسین و رضایت خود را از روند تولید ابراز کرد.

ماجرای عکس جنجالی فاطمه گدرزی چیست؟

فاطمه گودرزی این روزها مشغول بازی در سریال جدید تلویزیونی است و تائید کرد که حالش خوب است.

تولید «پوریایی ولی» به کجا رسید؟

مسعود جعفری جوزانی درباره وضعیت تولید سریال «برایی ولی» که سال ها پیش نوشته شده بود، گفت: به شدت به دنبال تولید سریال «برایی ولی» در صدا و سیما بودند، اما تاکنون هیچ اتفاقی نیفتاده است.

آیا ویزای ازبکستان برای شهروندان ایرانی لغو می شود؟

سفیر ازبکستان در ایران به تشریح اقدام متقابل این کشور مبنی بر لغو کامل روادید ورود اتباع ایرانی پرداخت و گفت: ویزای ازبکستان برای اتباع ایرانی به صورت الکترونیکی صادر می شود.

لطفا دیپلماسی را اعمال کنید

وقتی صحبت از تبلیغ وجهه خود به جهان می شود، بسیاری از کشورها دریافته اند که بهترین راه برای به دست آوردن قلب ها و ذهن ها و کاهش تنش ها از طریق غذا است. «دیپلماسی غذایی» در واقع یک کارکرد سیاسی در تلاش برای بازتعریف وضعیت دولت است. نمادی ملموس که در سفره خانه سید عباس عراقچی، وزیر امور خارجه ایران در رستورانی در قلب مصر و در میان آشفتگی های خاورمیانه دیده می شود.

گردشگری در ایران هنوز به دوران قبل از کرونا برنگشته است

رئیس ستاد گردشگری مجلس با بیان اینکه با ترس از ایران نمی توان یک شبه مقابله کرد، گفت: گردشگری در ایران هنوز به قبل از دوران کرونا برنگشته است.

بهشتی: چرا ساکتی؟

سید محمد بهشتی گفت: بخش میراث فرهنگی در برنامه هفتم توسعه را با استناد به بند الف ماده 83 قانون برنامه هفتم توسعه که به بررسی حریم خصوصی در بناها و محوطه های تاریخی می پردازد، مطالعه کنید. کل بحث میراث فرهنگی کاهش حریم خصوصی است! این یعنی نیمه و نیم از این حفاظت صرف نظر کنید. چرا ساکتی؟

افسانه ای که در ایتالیا درخشید و در ایران مهجور ماند!

شهر سوزان شاید در مقایسه با تخت جمشید، شوش و بین النهرین شهرت و شهرت نداشته باشد، اما باستان شناسانی که از دهه 1970 در سرزمین باد و خورشید زندگی می کنند، معتقدند «شهر سوزان چیزی کمتر از بین النهرین و تخت جمشید ندارد». حاصل این سه دهه کاوش چندی پیش در شهر لچه ایتالیا با استقبال پرشور مردم به نمایش درآمد، در حالی که همین نمایشگاه سال گذشته در ایران در مکانی متروک برگزار شد.

پاسخ وزیر ارشاد در خصوص تغییر دبیر جشنواره فجر و کارگزار هنری و فیلم های زیرزمینی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تشریح علت تاخیر در معرفی برخی از معاونان خود نکاتی را نیز در خصوص وضعیت سینمای جهان در ایران و فیلم هایی که از ایران ارائه می شود، اما تنها نسخه های قاچاق آنها به دست مردم می رسد، بیان کرد. مردم ایران

ماجرای آتش زدن بلیت ها و پشت در نگه داشتن هواداران چیست؟

کارگردان نمایش «گور پلاس» اگرچه از تعامل تماشاگران با نمایش خود راضی است، اما می گوید هر شب به دلیل شرایط خاصی که تئاتر شهر تجربه می کند تعدادی از تماشاگران نمی توانند به سالن بیایند. در زمان مشخص شده و بلیط آنها سوخته است.

این تجارت برای همه مناسب نیست!

محدودیت سنی تماشای درام در دنیا مختص به مقوله است، اما در کشور ما عموما جدی گرفته نمی شود.

یک فیلمبردار غیابی به 8.5 سال زندان محکوم شد

الکساندر رودنیانسکی تهیه کننده اوکراینی نامزد اسکار به طور غیابی در روسیه به حبس محکوم شد.

اظهارات شهاب حسینی درباره هیات داوران جشنواره فیلم کوتاه تهران

اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران در حالی با حضور هنرمندان و کارگردانان سینما برگزار شد که شهاب حسینی بازیگر و داور این مراسم دو نکته را درباره داوران بیان کرد.

مطالعه پیشنهادی:

کشورهایی که مسئول بین المللی شدن جنگ بودند

حسین علیزاده: عشق و احساس را با اپلیکیشن آموزشی نمی توان آموخت!

کشف بقایای یک قلعه 1600 ساله

این دو جنگ سالار خلیج فارس را باید بشناسید

90 سالگی سوفیا لورن؛ 20 نقش فراموش نشدنی

به گفته داودی نژاد «تکرار تاریخ».

فروش خانه به سبک کومله

تبلیغات بنری