اخبار اخبار اقتصادی

حراج‌های سکه بستر امنی برای خرید متقاضیان + شرایط فروش

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، اصغر بالسینی گفت: یکی از ویژگی های حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ایران، بستری مطمئن و مناسب برای کسانی است که قصد خرید سکه طلا را دارند.

دسترسی عمومی به حراج سکه طلا

وی افزود: نکته اصلی این است که مزایده های مرکز مبادلات وابسته به آنچه از سوی بانک مرکزی اعلام شده و بر اساس استانداردها و قیمت های بانک مرکزی است و طلا باید به عنوان بستر و بازار سامانه حراج سکه طلا قرار گیرد. ice.ir سامانه جامع و مناسبی است که امکان خرید سکه را برای عموم فراهم می کند. کسانی که قصد خرید سکه را دارند می توانند در هر جلسه حراج حداکثر پنج سکه طلا درخواست دهند و از آنجایی که قرار است از هفته آینده هر هفته سه جلسه حراج سکه طلا برگزار شود، به متقاضیان این اطمینان خاطر داده می شود که در هر جلسه و در سایر جلسات. به عبارت دیگر می توانند در تمامی جلسات حراج شرکت کنند اما سقف سفارش و خرید در هر جلسه پنج سکه می باشد.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و سکه ایران گفت: در تمامی حراج های سکه طلا، امکان شرکت در حراج هر سکه برای تمامی شهروندان بالای 18 سال فراهم است.

بالسینی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی بانک مرکزی برای افزایش عرضه سکه در بازار، دو اقدام در دستور کار مرکز مبادلات ارزی قرار گرفته است. در گام اول جلسات حراج ارز در مرکز مبادلات که دو جلسه در هفته بود به سه جلسه در هفته افزایش می یابد و از هفته آینده در روزهای زوج (شنبه، دوشنبه و چهارشنبه) متقاضیان می توانند برای شرکت در مزایده

وی خاطرنشان کرد: در موردی دیگر میزان سکه اختصاص داده شده برای هر جلسه حراج سکه نیز افزایش یافت. به عنوان مثال در آخرین حراجی که روز دوشنبه هفته جاری برگزار شد، بیش از 13 هزار قطعه سکه در انواع مختلف تخصیص یافت که بیش از 80 درصد از متقاضیان سکه در بخش ربع تخصیص یافتند و 81.2 درصد از متقاضیان خرید سکه در بخش نصف و در تمامی معاملات سکه بیش از 60 درصد از متقاضیان سکه را به خود اختصاص دادند.

سخنگوی مرکز مبادلات طلا و سکه ایران ادامه داد: از این رو تعداد جلسات حراج ارز در مرکز مبادلات افزایش یافت و حجم و اندازه تخصیص به متقاضیان در هر جلسه افزایش یافت.

بالسینی در پایان گفت: با توجه به اینکه فروش و عرضه سکه در مرکز مبادلات از طریق سامانه صورت می گیرد، این بستر برای شرکت در مجامع حراج سکه در اختیار کلیه متقاضیان سراسر کشور قرار دارد و طبق آمار موجود، تمامی استانداری های کشور در این حراج شرکت می کنند و با توجه به قیمت متوازن ارائه شده در مرکز مبادلات به عنوان قیمت فروش نهایی، این نسخه کمک بزرگی به کسانی است که قصد خرید مطمئن و مطمئن دارند. از نظر اقتصادی

تبلیغات بنری