اخبار اخبار سیاسی

تغییر سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا

تبلیغات بنری


به گزارش صبح جمعه توژال به نقل از سایت گلوبال نیوز، نخست وزیر کانادا در نشست خبری اعلام کرد: در سه سال آینده پذیرش مهاجران خارجی را کاهش می دهیم که منجر به توقف در رشد جمعیت.” “.

در همین راستا مارک میلر وزیر مهاجرت کانادا نیز با بیان اینکه مشخص است اقتصاد کشورمان به ورود مهاجران جدید نیاز دارد، گفت: با این حال ورود مهاجران مشکلاتی را به همراه دارد و کشور ما با ورود آنها با مشکل مواجه می شود سیاست های مهاجرتی به صورت متوازن بر اساس حقایق.

میلر با اشاره به اینکه دولت کانادا با اتخاذ سیاست های جدید رشد جمعیت را در کوتاه مدت متوقف خواهد کرد، تصریح کرد: این کار را با هدف دستیابی به رشد هدفمند و پایدار جمعیت در بلندمدت انجام خواهیم داد.

وزیر مهاجرت کانادا همچنین به کاهش 43 درصدی صدور مجوز تحصیل برای دانشجویان خارجی برای ورود به این کشور اشاره کرد و تاکید کرد: در سال های اخیر به دلیل حجم بالای مهاجران خارجی، در حوزه نیز با مشکلاتی مواجه بوده ایم. مسکن که با اتخاذ سیاست های جدید مهاجرتی و کاهش تعداد مهاجران خارجی ضروری نیست و باید تا پایان سال 2027 670 هزار واحد مسکونی جدید بسازیم.

وی در ادامه با بیان اینکه کانادا یک کشور باز است اما همه نمی توانند به این کشور بیایند، خاطرنشان کرد: با کاهش ورود مهاجران جدید به کانادا، در حال حاضر بر روی انجام تحقیقات لازم برای شفاف سازی ماموریت متمرکز شده ایم. وی از جمله مهاجرانی است که قبلاً وارد کانادا شده و در حال حاضر در کشور ما اقامت دارد.

به گزارش پایگاه خبری گلوبال نیوز، بروز مشکلات جانبی مربوط به حضور مهاجران خارجی در کانادا از جمله افزایش قیمت مسکن در سال‌های اخیر باعث شده است که مردم این کشور نسبت به سیاست‌های دولت کانادا نگاه منفی داشته باشند. او گفت که دولت از ورود مهاجران خارجی استقبال می کند و نظرسنجی های عمومی جدید نشان می دهد که گروه رو به رشدی از کانادایی ها معتقدند تعداد مهاجران خارجی در این کشور بسیار بیشتر از حد معقول است.

از سوی دیگر، نظرسنجی‌های اخیر در کانادا حاکی از کاهش محبوبیت نخست‌وزیر این کشور و افزایش حمایت از احزاب محافظه‌کار مخالف سیاست‌های مهاجرتی دولت ترودو و اتخاذ سیاست‌های محدودکننده مهاجرتی است.

به گزارش سایت توژال، مارک میلر، وزیر مهاجرت کانادا پیشتر اعلام کرده بود که این کشور در حال بررسی کاهش تعداد دانشجویان بین المللی است، زیرا دولت کانادا به دلیل بحران قیمت مسکن تحت فشار است.

کانادا برای تقویت اقتصاد و حمایت از جمعیت سالخورده خود نیاز به پذیرش مهاجر دارد و جاستین ترودو، نخست وزیر، تعداد سالانه مهاجران را افزایش داده است.

بحران مسکن به دلیل افزایش تعداد مهاجران و دانشجویان بین المللی است که تقاضا برای مسکن را افزایش داده است، ضمن اینکه تورم نیز باعث کاهش سرعت ساخت و ساز در این کشور شده است.

میلر در مصاحبه ای اشاره کرد که دولت لیبرال قصد دارد در سه ماهه اول و دوم سال جاری (2024) حداکثر محدودیتی را برای تعداد دانشجویان بین المللی اعمال کند.

تبلیغات بنری