اخبار اخبار ورزشی

درس دبیر به فرنگی‌کاران؛ کسانی برنده‌ هستند که وزن کم نمی‌کنند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، رقابت های کشتی فرنگی قهرمانی زیر 23 سال جهان از 9 مهر لغایت 11 آبان ماه در شهر تیرانا آلبانی برگزار شد و در پایان تیم ایران علی احمدی وفا در 55 نفر شرکت کرد. – کیلوگرم و محمد ناگوسی در وزن 82 کیلوگرم. کیلوگرم، فردین هدایتی در 130 کیلوگرم، عرفان الجارکانی در 63 کیلوگرم مدال طلا، دانیال سهرابی در 72 کیلوگرم، علی ایسکو در 77 کیلوگرم و شایان حبیب زری در 97 کیلوگرم مدال برنز را از آن خود کردند.

در رده بندی نیز تیم ملی ایران با 149 امتیاز و با اقتدار به مقام قهرمانی دست یافت. پس از تیم ایران، گرجستان با 121 امتیاز و ارمنستان با 93 امتیاز دوم و سوم شدند.

علی رضا دبیر پس از قهرمانی تیم ملی کشورمان در جمع ورزشکاران جوان گفت: کاهش وزن ناگهانی باعث آنالیز می شود، اگر علی ایسکو 4 کیلوگرم وزن کم نمی کرد روی سکوی قهرمانی می رفت. من فکر می کنم کسانی که وزن زیادی کم نمی کنند در این قانون برنده هستند.

وی ادامه داد: اگر در مبارزه اول موفق شوید این کاهش وزن در مبارزات بعدی از جمله تخلیه بدن شما را با مشکل مواجه می کند. این درس بزرگی بود که ما یاد گرفتیم. با توجه به حضور حسن رنجرز و تیم ملی در بسیاری از مسابقات آسیایی، المپیک و سهمیه ای در این مدت وی نتوانست زمان زیادی را به تیم بدهد اما پس از بازگشت تیم از آلبانی قصد داریم برنامه ویژه ای را تدارک ببینیم. برای بازی های المپیک 2028

رئیس فدراسیون کشتی خاطرنشان کرد: این مسابقات درس بزرگی برای عده ای از جمله شایان حبیب زری بود که بدانند چقدر به بزرگسالان نزدیک است و وزنش 87 کیلوگرم است.

وی در خصوص فردین هدایتی نیز گفت: این مدال طلا قطعا اولین قدم است و نباید فکر کند که مسابقات تمام شده است بلکه باید تلاش خود را برای کسب موفقیت با تیم ملی مضاعف کند.

معلم به دهقانان آموخت. برنده کسانی هستند که وزن کم نمی کنند

تبلیغات بنری