اخبار اخبار ورزشی

نرفتن به المپیک سخت‌ترین لحظه دوران قهرمانی‌ام بود

تبلیغات بنری


ذبیح الله بورشیب کاپیتان سابق تیم ملی و دبیرکل فعلی فدراسیون کاراته در گفت و گو با مجله توژال در خصوص مراسم تجلیل از وی به مناسبت حضور 20 ساله اش در تیم های ملی این رشته گفت: باید از احمد صافی سرمربی تیم کاراته دانشگاه آزاد تشکر کنیم که با تشکر از شما شروع کرد.

وی افزود: این موضوع در زمان منصوب شدن من به عنوان دبیر فدراسیون مطرح شد و با پیگیری های الصافی و موافقت رئیس فدراسیون چند روز پیش در جلسات لیگ انجام شد.

بورشی بیان کرد: 20 سال در رده های سنی مختلف در تیم ملی کاراته حضور داشتم و این افتخار حاکی از آن است که خانواده این رشته قدردان افرادی هستند که جوانان خود را روی کاراته سرمایه گذاری کردند و باعث افتخار آنها شدند. امیدوارم این جشن ها برای سایر قهرمانان و افتخار آفرینان نیز برگزار شود.

بورشیپ: نرفتن به المپیک سخت ترین لحظه در دوره مربیگری من در مسابقات/خارجی بود

وی در پاسخ به این سوال که ارزشمندترین مدال برای او در طول 20 سال ملی پوش بودنش چیست؟ وی گفت: همه مدال ها برای من ارزشمند است چرا که برای تک تک آنها تلاش زیادی کردم. با این حال، مدال طلای بازی های آسیایی 2010 گوانگجو و طلای بازی های جهانی 2017 لهستان که با بهترین های جهان برگزار شد، شیرین تر بود.

بورشی گفت: البته اتفاقات تلخی را که در دو دیدار رخ داد فراموش نمی کنم. در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا به مدال برنز دست یافتم و مسئولان برگزارکننده تمام تلاش خود را کردند تا من را به فینال بازدارند. و همچنین جام جهانی 2016 اتریش که مدال برنز گرفتم و در نیمه نهایی تنها با یک اخطار شکست خوردم. فکر می کنم آن سال می توانستم قهرمان جهان شوم.

کاپیتان سابق تیم ملی کاراته در خصوص پشیمانی خود در این دوره از مسابقات توضیح داد: نرفتن به المپیک توکیو سخت ترین لحظه دوره مسابقات بود چرا که تمام امتیازات لازم برای رده بندی المپیک و جهانی را جمع کردم و حتی موفق به کسب امتیاز شدم. سهمیه اما نتوانستم آنها را به این رویداد بزرگ بفرستم و البته حتی اگر به خواسته هایم نرسم، خدا را شاکرم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا خروج از دوران پرهیجان قهرمانی و تصدی پست مدیریتی برایش سخت نیست؟ وی تصریح کرد: حقیقت این است که دوران قهرمانی جادوی خودش را دارد و با کارهای اجرایی و حتی تمرین قابل مقایسه نیست. هر کدام شرایط خاص خود را دارند البته من به کارهای اجرایی علاقه مند هستم و امیدوارم بتوانم در سمت دبیرکلی اتحادیه مفید باشم.

بورشیپ: نرفتن به المپیک سخت ترین لحظه در دوره مربیگری من در مسابقات/خارجی بود

بورشیپ در خصوص اینکه شنیده دو پیشنهاد خارجی برای مربیگری در تیم های ملی کشورهای دیگر داشته است، گفت: بله، دو پیشنهاد دارم. وقتی با سید حسن طباطبایی، رئیس فدراسیون کاراته مشورت کردم، از من خواست که در فدراسیون خود بمانم و کار کنم و من هم قبول کردم. البته این دو پیشنهاد همچنان پابرجاست.

وی گفت: در حال حاضر روی کارم در فدراسیون تمرکز دارم تا مفید باشم. الان هفته ای چهار جلسه تمرین دارم چون دیگر تاتامی انجام ندادن خیلی سخت است.

تبلیغات بنری