اخبار اخبار سیاسی

خطر ریزش بهمن در برخی ارتفاعات کشور طی روزهای پایانی هفته

تبلیغات بنری


صادق زیان در گفت و گو با کارشناس اقتصادی ایران وی در خصوص پیش بینی هوای مناطق کوهستانی کشور در روز پنجشنبه (12 آبان) گفت: در این روز فعالیت موج بارشی در ارتفاعات شمال غرب و ارتفاعات و کوهپایه های البرز با بارش برف و کولاک ادامه دارد و احتمال می رود. بارش برف و کولاک در ارتفاعات شمال غرب از ریزش بهمن و سیلاب و طغیان مسیر رودخانه ها و ورود موج باران از غرب کشور به ارتفاعات غرب و ارتفاعات و دامنه های زاگرس و گسترش آن به مناطق مرکزی و شرقی کشور. و وقوع و وقوع مورد انتظار باران، رعد و برق، سیلاب موقت و رعد و برق در قله های مرتفع.

وی درباره وضعیت جوی مناطق کوهستانی کشور در روز جمعه (13 آبان) گفت: تشدید فعالیت موج بارشی در ارتفاعات البرز شرقی و خراسان شمالی، بارش برف و کولاک، احتمال رعد و برق، احتمال ریزش بهمن و خطر. سیلاب و طغیان رودخانه ها در پایین دست ادامه دارد.

رئیس مرکز ملی پیش بینی خطرات جوی و مدیریت بحران سازمان هواشناسی افزود: با توجه به بارش برف تازه در شمال غرب و ارتفاعات البرز و تداوم بارندگی، خطر ریزش بهمن نیز وجود دارد. کاهش قابل توجه دما در مناطق وسیعی از کشور با سرمازدگی همراه خواهد بود. پیش بینی می شود در مناطق کوهستانی مه گرفتگی، دید افقی و عمودی کم، بالا بودن سطح آب رودخانه ها و سیلابی ناگهانی رخ دهد.

وی درباره وضعیت جوی شمال تهران در روزهای پایانی هفته گفت: موج فعال بارشی همراه با برف و کولاک، دید کم، احتمال رعد و برق، وزش باد شدید در برخی مواقع و احتمال ریزش بهمن قابل پیش بینی است.

ژیان در پایان نسبت به شرایط نامساعد جوی در اکثر مناطق کوهستانی کشور در نیمه شمالی کشور هشدار داد و گفت: تمامی فعالیت های مرتبط با کوهستان اعم از کوهنوردی، رفتینگ، پروازهای تفریحی و غیره پرمخاطره و توصیه می شود. برای اجتناب از آنها.

تبلیغات بنری