اخبار اخبار تکنولوژی

حذف حساب‌های ردیاب هواپیماهای ایلان ماسک و زاکربرگ در اینستاگرام

تبلیغات بنری


به گزارش وب سایت توژال، این حساب ها که به اطلاعات عمومی برای ردیابی مکان هواپیما و انتشار دی اکسید کربن آن ها متکی هستند، در هفته جاری پس از به روز رسانی سیاست حفظ حریم خصوصی متا، بدون هشدار مسدود شدند. اکانت های حذف شده هواپیماهای افراد مشهوری مانند زاکربرگ، جف بزوس، مدیرعامل سابق آمازون و ایلان ماسک، مدیر عامل تسلا را ردیابی می کردند.

متا برای توجیه این تغییر به توصیه هیئت نظارت خود استناد کرد که وظیفه بررسی مقررات و پست های جنجالی شرکت را دارد. طبق توصیه‌ای از اوایل سال 2022، متا باید «اطلاعات خاص اقامتگاه» را از سایت خود حذف کند. حتی اگر این اطلاعات در دسترس عموم باشد.

سخنگوی متا در بیانیه ای گفت: “با توجه به خطر آسیب فیزیکی به افراد و مطابق با توصیه یک هیئت نظارت مستقل، ما این حساب ها را به دلیل نقض خط مشی حفظ حریم خصوصی خود غیرفعال کرده ایم.”

بر اساس گزارش بلومبرگ، بسیاری از حساب های حذف شده توسط جک سوینی، یک دانشجوی کالج در فلوریدا که به ردیابی هواپیماهای افراد مشهور معروف است، اداره می شد. سوینی در پیامی که به حساب تجاری خود ارسال کرد، گفت که قبل از اجرای آن هیچ مکاتبه ای با متا در مورد ممنوعیت نداشته است. وی گفت: این بسترها بدون شفافیت فعالیت می کنند و به نظر می رسد تصمیمات خودسرانه بگیرند.

تبلیغات بنری