اخبار اخبار ورزشی

باید به نتیجه نگرفتن تیم‌های باشگاهی در آسیا رسیدگی شود

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، احمد دنیا مالی در حاشیه مراسم تجلیل از اولین باشگاه های منتخب استان های کشور گفت: امروز آخرین روز از هفته تربیت بدنی است و با برگزاری این مراسم خواستیم قدردانی کنیم. تلاش بخش خصوصی در عرصه ورزش حدود 33 هزار باشگاه ثبت شده داریم و معتقدیم باید شرایطی را فراهم کنیم تا باشگاه ها از نظر امکاناتی که ارائه می کنیم از شرایط بهتری برخوردار شوند.

وی گفت: اگر بخواهیم سهم سرانه ورزش در حوزه عمومی را افزایش دهیم، قطعا باید نگاه جدی به باشگاه ها داشته باشیم. البته این دیدگاه به این معنا نیست که ما فقط از ورزش درآمدزایی می کنیم، بلکه باید توجه داشته باشیم که در کنار زنجیره اماکن ورزشی دولتی، شرایط به گونه ای باشد که برای مردم به خصوص جوانان هزینه زیادی نداشته باشد. .

وزیر ورزش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ورزشگاهی با ظرفیت 4 میلیون و 500 هزار نفر در قم وجود دارد که سال گذشته به دلیل بارش برف آسیب دید و سقف این ورزشگاه ریزش کرد. ماموریت این ورزشگاه چه زمانی مشخص می شود؟ سعی می کنیم از دولت مجوز برای تکمیل اماکن ورزشی ناتمام بگیریم، حتی آنهایی که رشد فیزیکی آنها در سطح بالایی نیست. ما با نمایندگان هر استانداری به طور ویژه برای پیگیری این گونه مسائل جلسه داریم تا مکان های بسته و مشکل دار سریعتر تامین منابع مالی شود و پیمانکار استخدام شود تا زودتر عملی شود.

وزیر ورزش در پاسخ به این سوال که مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس مصاحبه ای انجام داده و گفته است نمی خواهیم استقلال را در اختیار بگیریم و باعث ناراحتی هواداران استقلال شده اند، آیا در این موضوع دخالت کردید یا خیر؟ ? وی خاطرنشان کرد: ما به این موضوع اهمیت می دهیم و خوشبختانه تیم های استقلال و پرسپولیس از نظر منابع مالی با مشکلی مواجه نیستند. ما با مشکلات اداری مواجه هستیم اما هواداران مطمئن باشند که ما بی تفاوت نیستیم. وقتی تیم ها از محدوده خارج می شوند برایم مهم نیست اسم آن تیم چیست، مثل تیم ملی است. از آنجایی که تیم های ما در خارج از ایران نتایج مورد نظر هواداران را نمی گیرند، باید به این موضوع رسیدگی شود. با توجه به بحث نقل و انتقالات، این کار دارای اختیارات قانونی است و ما با توجه به موضوع به این باشگاه در حوزه های مدیریتی کمک می کنیم اما این به معنای دخالت نیست زیرا معتقدیم باید مراقب باشیم.

وی ادامه داد: چون این دو تیم (استقلال و پرسپولیس) مهم هستند و همچنان سهامدار داریم و سهام نیز مدیریتی است در صورت نیاز که امیدوارم نیازی نباشد به صورت عملیاتی رسیدگی می کنیم.

دنیامالی در پایان درباره میزبانی ایران در فوتبال گفت: تلاش می کنیم یک سری زیرساخت ها را آماده کنیم. شرایط میزبانی بستگی به شرایط کشور دارد و ما به صورت دوره ای این موضوع را دنبال می کنیم در هر صورت می توانیم میزبانی را دریافت کنیم. امیدوارم این وضعیت به زودی حل شود.

به گزارش سایت توژال، وزیر ورزش نیز در حاشیه این مراسم گفت: فدراسیون فوتبال اعلام کرد باشگاه ها تا زمانی که هزینه و درآمدشان مشخص نشود نمی توانند تخصص دیگری داشته باشند.

وی افزود: مدیرانی که می آیند اجازه ندارند هر کاری که می خواهند انجام دهند. معافیت مالیاتی باشگاه ها تا چند هفته آینده اعلام می شود. باشگاه هایی که مایل به دریافت مجوز هستند باید از این امکان استفاده کنند.

وی خاطرنشان کرد: هزینه ورزش برای جوانان نباید افزایش یابد. در برخی مناطق تهران پارادوکس هایی وجود دارد و تلاش ما بر این است که امکانات دولتی در اختیار فدراسیون ها و تیم های ورزشی است و مازاد آن در اختیار بخش خصوصی است. باشگاه های ما در خدمت ورزش قهرمانی هستند. باشگاه های ما اغلب بر اساس ممیزی های ما شکست می خورند.

وزیر ورزش افزود: باید تغییری در مدیریت باشگاه ایجاد شود. من قبول ندارم منابع دولتی به باشگاه ها داده شود و برخی باشگاه ها بیایند و از شما بخواهند به ما پول بدهید. قرار نیست دولت در امور فدراسیون ها و باشگاه ها دخالت کند اما در مقابل عده ای می آیند و درخواست کمک می کنند. هر که می خواهد بیاید رئیس اتحادیه شود و قول حمایت بدهد، بعد از انتخابش خبری از وعده هایش نیست.

وزیر ورزش خاطرنشان کرد: سوال من این است که در کجای دنیا این موضوع وجود دارد که توقع دخالت نداشته باشند و بخواهند هزینه های خود را بپردازند. برنامه های پنج ساله ما باید بر اساس شاخص ها بهبود یابد. ما به عنوان یک دولت موافقت کردیم که کمک کنیم.

وی افزود: بزرگترین مشکل ما در ورزش این است که معتقدیم بهتر از دیگران هستیم اما در ورزش تیمی و گروهی کار می کنیم.

تبلیغات بنری