اخبار اخبار تکنولوژی

همکاری بنیاد ملی نخبگان و مجمع تشخیص مصلحت برای افزایش اثربخشی نخبگان

تبلیغات بنری


برای گزارش دادن گروه علمی اقتصاددانان ایران به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، نشست همفکری روسای بنیاد ملی نخبگان و موسسه مطالعات مجمع تشخیص شایستگی برگزار شد. سعید خدیجان نایب رئیس بنیاد ملی نخبگان محمدرضا مجیدی این دیدار با حضور رئیس پژوهشگاه راهبردی و جمعی دیگر از مسئولان هر دو گروه برگزار شد.

ادامه مطلب

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان در این دیدار بر لزوم دست به دست هم دادن در شناسایی نخبگان و حمایت از آنها به منظور تأثیرگذاری و اجرای طرح ها و راهکارهای مشترک در زمینه به کارگیری توانمندی های برتر در حوزه تاکید کرد. حکومتداری جذب و حمایت از افراد مستعد و نخبگان با همکاری نهادهای مختلف کشوری در حوزه سیاستگذاری راهبردی و تصمیمات کلان از جمله مجمع تشخیص مصلحت نظام که آمادگی کامل دارد.

سعید خدیجان وی ایجاد ارتباط و تعامل مستمر با نخبگان را یکی از جهت گیری های بنیاد ملی نخبگان دانست و افزود: تعامل با مستعدان و نخبگان، ایجاد امید و انگیزه در این جامعه در شرایطی که امروز کشور می گذرد و ایجاد انگیزه است. یک شبکه فراگیر نخبگان یک ضرورت انکارناپذیر است.

بنیاد ملی نخبگان و مجمع تشخیص علاقه برای افزایش اثربخشی نخبگان همکاری می کنند

موسسه تحقیقات و تحقیقات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام از نخبگان حمایت کرد

رئیس پژوهشکده راهبردی در این جلسه با اشاره به حمایت این پژوهشکده از نخبگان گفت: در این پژوهشگاه نخبگانی هستند که می توانند در سطوح کلان و راهبردی کشور موثر و اظهار نظر کنند. سیستم پشتیبانی می شود.

محمدرضا مجیدی وی بیان کرد: پژوهشکده در قالب پنج کمیته و شورا فعالیت می کند و این کمیته ها با 22 کمیته کار می کنند که در راستای شناسایی نخبگان راهبردی و تعامل با آنها در این زمینه فعالیت می کنند.

وی گفت: این نهاد می تواند بازویی برای معرفی نخبگان به پژوهشگاه ها، مؤسسات و مراکز تحقیقاتی کشور باشد. از این نخبگان به عنوان اعضای فعال سیاست گذاری در امور نخبگان استفاده می شود. از سوی دیگر بنیاد ملی نخبگان می تواند به عنوان مرجعی برای شناسایی نخبگان و استعدادهای ممتاز در گسترش فعالیت های پژوهشگاه به این مجموعه کمک کند.

در نهایت رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام از آمادگی این مرکز برای همکاری با بنیاد ملی نخبگان در تدوین برنامه جامع ملی در زمینه شناسایی نخبگان در حوزه سیاستگذاری راهبردی خبر داد.

در این جلسه ضمن بررسی زمینه های تعامل و همکاری، مقرر شد نمایندگان دو گروه برای پیگیری تفاهم نامه های منعقده حضور یابند و انعقاد تفاهم نامه همکاری مشترک نیز در دستور کار قرار گرفت.

تبلیغات بنری