اخبار اخبار تکنولوژی

تاکید معاون وزیر علوم بر استفاده پژوهشگاه‌ها از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان

تبلیغات بنری


به گزارش گروه علمی «توژال» پژوهشگاه و برنامه ریزی آموزش عالی، سی و یکمین نشست انجمن پژوهشگاه های کشور با حضور معاون پژوهشی وزیر علوم و روسای پژوهشگاه اعضا برگزار شد. موسسات

پیمان صالحی وی در این جلسه ضمن تشریح ماده 13 قانون جهش تولید دانش افزود: تبیین این قانون به صنایع بسیار حائز اهمیت است و لازم است پژوهشگاه ها نسبت به معرفی توانمندی های این قانون به صنایع توجه جدی داشته باشند.

سیستماتیک، نوآورانه و فناورانه بودن معیار تایید یک پروژه تحقیق و توسعه در نظر گرفته شد و تولید محصول یا خدمات جدید، بهبود محصولات یا خدمات موجود و بهبود فرآیندها و فرآیندهای تولید را خروجی نامیدند. از پروژه تحقیق و توسعه

معاون پژوهشی وزیر علوم همچنین آدرس هزینه های قابل قبول بر اساس مفاد بند (ب) ماده 11 قانون جهش تولید دانش، نحوه ثبت درخواست و ارزیابی، دعوت نامه برای دریافت پژوهش را برای حاضران تشریح کرد. و طرح های توسعه و همچنین فرآیند ارزیابی و تصویب طرح های تحقیقاتی.

معاون وزیر علوم تاکید کرد: پژوهشگاه ها از توانمندی های قانون جهش تولید دانش استفاده خواهند کرد.

در این جلسه رئیس پژوهشکده و برنامه ریزی آموزش عالی به تشریح مهمترین اقدامات انجام شده در دوره سه ساله مدیریت خود پرداخت و گفت: موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی دارای سابقه ای طولانی است. بیش از پنجاه سال است و با توجه به ظرفیت علمی و کارشناسی خود به عنوان کانون تفکر در نظام آموزش عالی سازماندهی شده ولیانت در راستای رسالت، اسناد عالی رتبه، اهداف و وظایف وزارت علوم فعالیت می کند. ، تحقیق و فناوری.

علی باقر طاهری نیا تهیه و تدوین 10 گزارش عملکرد وزارت علوم و ارسال آن به دولت، ایجاد شبکه خبرگان آموزش عالی (شما) با عضویت 1800 نفر، ایجاد واحد سنجش گرایش های تحصیلی (PANSD) و ایجاد هفتم. : تدوین و تدوین الگوی نگارش گزارش آزمون و اصلاح درصد اعضای هیئت علمی و استخدامی اعضای هیأت علمی. ارتقای سایر اعضا به عنوان اقدامات انجام شده در سه سال گذشته.

وی در زمینه بروندادهای پژوهشی از ساماندهی پروژه ها و تخصص های پژوهشی متناسب با رسالت مؤسسه صحبت کرد و به تقویت فصلنامه آموزش عالی برای پژوهش و برنامه ریزی اشاره کرد و گفت: فصلنامه مؤسسه در پایگاه بین المللی نمایه شده است DOAJ.

معاون وزیر علوم ارتقای آموزش عالی را یکی از وظایف موسسه برشمرد و با برگزاری نشست های تخصصی و نشست های خبری در خصوص اقدامات انجام شده در این زمینه اقدام کرد. تشکیل شورای اجرایی اشتغال و تشکیل دبیرخانه شورای ملی پژوهشکده ها در کشور دو اقدامی است که در این دوره سه ساله به موسسه واگذار شد.

طاهری نیا همچنین تدوین اسناد آموزش عالی از ابتدا تا کنون و گروه بندی موضوعات آموزش عالی را در برنامه های در دست اجرا مد نظر داشت.

تبلیغات بنری