اخبار اخبار اقتصادی

نشانه‌های حیات در اقتصاد منطقه یورو

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، اقتصاد منطقه یورو با انبوهی از شاخص ها، رشد ضعیف اما همچنان مثبت را برای این بلوک نشان می دهد که بیش از یک سال است در رکود به سر می برد و اکنون نشانه هایی از حیات را نشان می دهد.

تولید صنعتی افزایش یافت و تقاضا برای وام افزایش یافت، در حالی که انتظارات در نظرسنجی اصلی احساسات آلمان نیز بیش از حد انتظار افزایش یافت. این اعداد احتمالاً شرط‌بندی را تقویت می‌کنند که این بلوک به رشد خود حتی با کندترین سرعت ممکن ادامه خواهد داد، اما بعید است که بانک مرکزی اروپا را از کاهش نرخ بهره باز دارد.

یورواستات اعلام کرد که تولید صنعتی در ماه اوت 1.8 درصد افزایش یافت که کمی بیشتر از حد انتظار و 0.1 درصد بیشتر از سال گذشته بود که ناشی از افزایش تقاضا برای سرمایه و کالاهای بادوام مصرفی بود.

تولید در آلمان، بزرگترین اقتصاد بلوک، در طول ماه بیش از 3 درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش در میان بزرگترین اقتصادهای بلوک است، اگرچه رقم سالانه منفی است. افزایش هزینه های انرژی، تقاضای ضعیف چین و افزایش رقابت سایر تولیدکنندگان، صنعت آلمان را در سال های اخیر ضعیف کرده است.

با این حال، برت کالن، اقتصاددان ارشد منطقه یورو در ING، گفت که چشم انداز این صنعت برای بقیه سال ضعیف است. فهرست نگرانی‌های صنعت منطقه یورو در حال حاضر طولانی است و شروع بهبود بخش در این مرحله بسیار دشوار است.

در یکی دیگر از نشانه‌های امیدوارکننده برای آلمان، احساسات سرمایه‌گذاران در ماه اکتبر بیش از حد انتظار بهبود یافت و شاخص احساسات اقتصادی مرکز تحقیقات اروپا از 3.6 در سپتامبر به 13.1 افزایش یافت. این مرکز گفت که انتظارات تورم پایین و باثبات، شرط‌بندی بر کاهش بیشتر نرخ‌های بهره و بهبود جزئی تقاضا برای صادرات، همگی به خوانش بهتر احساسات کمک کرده‌اند. این گزارش می افزاید که اقدامات محرک اخیر چین هم برای آلمان و هم برای کل منطقه یورو امید ایجاد می کند.

بانک مرکزی اروپا در سال جاری دو بار نرخ بهره را کاهش داده است و تقریباً مطمئن است که در این هفته مجدداً آن را کاهش خواهد داد، زیرا تورم اکنون در محدوده هدف 2 درصدی خود قرار دارد و منعکس کننده افزایش تقاضا برای وام است که پیشروی برای رشد اقتصادی پایدار است. امید با نرخ بهره پایین.

بانک مرکزی اروپا در نظرسنجی اعلام کرد، تقاضا برای وام‌های بانکی، منبع اصلی تامین مالی شرکت‌ها، در سه ماهه سوم افزایش یافت و انتظار می‌رود در سه ماه آخر سال بیشتر افزایش یابد زیرا وام‌های مسکن خانوارها به رشد بیشتر دامن می‌زند. رشد وام در طول سال مثبت بود، زیرا نرخ بهره بالاتر و رشد ضعیف باعث کاهش تقاضا و کاهش انتظارات در سراسر بلوک شد.

به گزارش رویترز، بانک مرکزی اروپا اعلام کرد که کاهش نرخ بهره باعث افزایش تقاضا برای وام های شرکتی شده است، اما سرمایه گذاری ها تاثیر کمی داشته است. افزایش تقاضا در نتیجه کاهش نرخ بهره و بهبود انتظارات بازار مسکن بود. بانک ها در این سه ماهه شاهد تقاضای بالاتری در همه بخش های وام، به ویژه وام های مستغلات بودند.

تبلیغات بنری