اخبار اخبار اقتصادی

۶۱۷ هزار نفر وام ازدواج و فرزندآوری گرفتند

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، امروز ذبیح الله خدیان – رئیس سازمان بازرسی کل کشور – در نشست خبری در خصوص موضوع متقاضیان در صف ازدواج و تسهیلات باروری گفت: در پایان سال تقریباً 280 هزار و 894 متقاضی تسهیلات باروری وجود داشت. 1402 نفر به عبارتی در پایان سال گذشته بیش از 280 هزار نفر در لیست انتظار تسهیلات فرزندپروری باقی مانده اند و در حال حاضر تعداد افرادی که در نوبت این تسهیلات هستند نه تنها کاهش نیافته بلکه به 417 هزار نفر افزایش یافته است. مردم بنابراین امسال بانک ها در این زمینه موفق نبوده اند.

وی ادامه داد: در زمینه اخذ این تسهیلات در خصوص تسهیلات ازدواج با کندی مواجه هستیم. در سال 1402 هجری قمری تعداد افراد در صف علیرغم انجام تعهدات بانک ها به 149151 نفر رسید که این تعداد اکنون به 396000 نفر رسیده است. یعنی امسال تعداد منتظران برای دریافت کمک هزینه ازدواج و منتظران در نوبت کمک هزینه فرزندآوری افزایش یافته است و درخواست ما از بانک مرکزی و مسئولان شبکه بانکی این است که به وظایف خود عمل کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. اقدامات زیرا بر اساس وظایف و مسئولیت های خود متعهد به طرح شکایت از بانک هایی هستیم که به وظایف خود عمل نمی کنند.

گزارش بانک مرکزی از میزان کمک هزینه ازدواج

بانک مرکزی در همین راستا اعلام کرد: از ابتدای سال جاری تا امروز چهارم مهرماه مبلغ 132 هزار میلیارد تومان وام ازدواج و زایمان به 617 هزار و 132 متقاضی بازپرداخت شده است. در این مدت بیش از 108 هزار میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به 325 هزار متقاضی پرداخت شد. همچنین از ابتدای سال جاری تا 4 مهرماه مبلغ 24 هزار میلیارد تومان تسهیلات باروری به 292 هزار و 132 متقاضی پرداخت شد.

محمد شریگیان – معاون سیاست پولی بانک مرکزی – نیز با اشاره به تمهیدات و رویه های اتخاذ شده در بانک مرکزی به منظور کاهش صف متقاضیان و امکان ثبت نام اولیه متقاضیان در تمام ساعات شبانه روز در بانک مرکزی سامانه ازدواج و زایمان گفت: آزادسازی 500 هزار میلیارد ریال از سپرده قانونی بانک ها نزد … بانک مرکزی با هدف تسریع در بازپرداخت تسهیلات وام ازدواج و باروری و کاهش تعداد متقاضیان در صف اینها. تسهیلات یکی از اقدامات خوب این بانک در ماه گذشته بود و این منابع باید حداکثر ظرف مدت سه ماه توسط هفت بانک منتخب ایرانی که بانک رفاه کارگران، بانک ملی ایران هستند، تامین شود. تجارت، سیبه و بانک پست ایران برای اعطای حداقل 150 هزار فقره تسهیلات ازدواج و 100 هزار تسهیلات زایمان استفاده شود.

تبلیغات بنری