اخبار اخبار سیاسی

مسابقه‌ دو ربات‌های انسان‌نمای چین را تماشا کنید

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال. ربات عصر به تازگی به فضای رباتیک انسان نما اضافه شده است، اما این شرکت در حال حاضر تعدادی ربات انسان نما را در ردیف ربات های خود دارد و دستی شبیه به دست انسان ساخته و در این زمینه بسیار ماهر شده است. این شرکت خلاقیت خود را در ویدیوهای تبلیغاتی سرگرم کننده به نمایش می گذارد.

به گزارش نیواطلس، آخرین فیلم در اواخر ماه گذشته ثبت شد و ربات پرچمدار جدید این شرکت به نام Star1 را نشان داد. در این ویدئو، دو تا از این ربات ها در مسیرهای صخره ای، مناظر چمنزار و جاده های پر پیچ و خم در امتداد بخش هایی از صحرای گبی با یکدیگر مسابقه می دهند. یکی از آنها با پای برهنه می دود و دیگری یک جفت کفش کتانی به تن دارد.

متأسفانه، اطلاعات زیادی در مورد این ربات‌های فعال نداریم، اما می‌توان گفت که قد آنها ۱.۷۱ متر (۵.۶ فوت) و وزن آنها ۶۵ کیلوگرم (۱۴۳ پوند) است.

این شرکت توضیح داد: کنترل اندام ها و مرکز ثقل پویای ربات برای امکان حرکت مستقل در زمین های ناهموار ضروری است.

به عنوان مثال، حرکت بر روی سطوح صاف یا ناهموار نیاز به اتصالات انعطاف پذیر و سازگار دارد که می توانند ضربه را جذب کنند و با بی نظمی های سطح سازگار شوند. برعکس، عبور از سطوح سخت جاده‌ها به کنترل دقیق‌تری برای پایداری نیاز دارد که این امر مستلزم سازگاری ربات است.

این ربات کفش کتانی دیر شروع کرد، اما به سرعت به حریف خود رسید و به مدت 34 دقیقه با سرعت 3.6 متر در ثانیه (8 مایل در ساعت) دوید.

هر دو ربات موتورهای 400 نیوتن متری (295 پوند فوت) مشترک دارند. محاسبات هوش مصنوعی به آنها کمک می کند تا دنیای اطراف خود را درک کنند و با سطوح مختلف سازگار شوند.

ستاره 1 که به شبکه عصبی مجهز شده است، به سرعت مهارت های جدیدی را یاد می گیرد و با وظایف مختلف سازگار می شود. این تطبیق پذیری امکان جابجایی بین سه حالت راه رفتن، دویدن و پریدن را فراهم می کند.

تبلیغات بنری