اخبار اخبار تکنولوژی

کوچک‌ترین مکعب روبیک جهان

تبلیغات بنری


کوچکترین مکعب روبیک جهان با قیمت بیش از 5000 دلار به بازار عرضه شد

به گزارش مجله توژال، شرکت بازی سازی ژاپنی MegaHouse یکی ازکوچکترین مکعب روبیک در جهاننام او در کتاب رکوردهای جهانی گینس ثبت شد. این مینی مکعب روبیک تقریباً به اندازه سه دانه برنج است و مانند نسخه معمولی آن کار می کند، به این معنی که هر چقدر هم که با آن کار کنید قابل حل است و شاید نیاز به یک موچین داشته باشد.

اندازه هر مکعب روبیک از آلومینیوم حدود پنج میلی متر است. وزن این مکعب تنها 0.3 گرم است.

روبیک

MegaHouse به CNN اعلام کرد که این شرکت مفهوم سازی آن را چهار سال پیش آغاز کرد و تولید این مکعب در سال 2022 آغاز شد. از روز پنجشنبه می توان آن را در وب سایت روبیک پیش خرید کرد، اما تحویل آوریل آینده آغاز خواهد شد.

کوچکترین مکعب روبیک جهان در کتاب رکوردهای گینس ثبت شد.

رکوردهای جهانی گینس نیز تایید کرد که این بازی پازل “کوچکترین مکعب روبیک در جهان” محسوب می شود. این رکورد قبلا متعلق به طراح پازل بریتانیایی تونی فیشر بود که در سال 2016 از نسخه 5.6 میلی متری مکعب روبیک رونمایی کرد.

اما قیمت این محصول نشان می دهد که کوچکترین قطعه روبیک جهان ممکن است یک کالای کلکسیونی باشد. MegaHouse محصول خود را با قیمت 777777 ین به فروش می رساند که تقریباً می باشد 5320 دلار او هست!

عرضه این نسخه به پنجاهمین سالگرد مکعب روبیک نیز مرتبط است. از زمان اختراع این بازی پازل سرگرم کننده در سال 1974 توسط ارنو روبیک مجارستانی، بیش از 500 میلیون مکعب فروخته شده است و اکنون مسابقاتی برای حل سریع آنها برگزار می شود. دارنده کنونی رکورد مکعب روبیک مکس پارک 22 ساله آمریکایی کره ای الاصل است که سال گذشته موفق شد مکعب روبیک را در 3.13 ثانیه حل کند.

تبلیغات بنری