اخبار اخبار سیاسی

دوران سیاست خبیثانه «تفرقه بینداز و حکومت کن» اروپایی‌ها در منطقه ما به پایان رسیده است

تبلیغات بنری


به گزارش کارشناس اقتصادی ایران، سید عباس عراقچی با اشاره به بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا در مطلبی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: بخش ایران در بیانیه مشترک اتحادیه اروپا اتحادیه و شورای همکاری خلیج فارس حاوی پیام های زیادی هستند. »

وی گفت: از دیدگاه ما مشخص است که مسیر همکاری محترمانه ای را که در جلسات مختلف از جمله در نیویورک به آنها پیشنهاد دادیم، اکنون با خواست اروپا برای مقابله با ممنوعیت پروازهای مسافربری پاسخ داده شده است. و اتهام واهی «اشغال» به ایران!

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه جزایر سه گانه همیشه متعلق به ایران بوده و برای همیشه باقی خواهد ماند، گفت: وی گفت: دوران سیاست مخرب «تفرقه بینداز و حکومت کن» که اروپایی ها در منطقه ما دنبال می کردند مدت هاست به پایان رسیده است.

به گزارش سایت توژال، در بخشی از بیانیه نشست مشترک سران شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا که روز چهارشنبه در بروکسل برگزار شد، با اشاره به موضوع ایران آمده است: تاکید می کنیم که اهمیت تضمین ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران و توقف گسترش موشک‌ها، ما بر موشک‌ها، پهپادها و هر فناوری که امنیت مناطق ما و فراتر از آن را تهدید می‌کند و همچنین تضعیف صلح و امنیت بین‌المللی بر خلاف مقررات مربوطه تاکید می‌کنیم. قطعنامه ها، قوانین و قطعنامه های ملل.

ما علاقه مشترک خود را برای برگزاری گفتگوی نزدیک بین اتحادیه اروپا و شورای همکاری خلیج فارس در مورد این موضوعات ابراز می کنیم. ما می خواهیم ایران به کاهش تنش منطقه ای ادامه دهد.

ما متعهد به دستیابی به یک راه حل دیپلماتیک برای موضوع هسته ای ایران هستیم. ما متأسفیم که ادامه پیشرفت هسته ای ایران در پنج سال گذشته بازگشت به برجام را به طور فزاینده ای دشوار کرده است.

ما از ایران می‌خواهیم که تمامی تعهدات پادمانی خود را بر اساس معاهده منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای اجرا کند و به اجرای پروتکل الحاقی بازگردد. ما در عزم خود شریک هستیم که ایران هرگز نباید به سلاح هسته ای دست یابد.

ما بار دیگر بر اهمیت قطعنامه 2231 شورای امنیت و تعهد همیشگی خود به تضمین عاری بودن خلیج فارس و منطقه وسیع تر از سلاح هسته ای تاکید می کنیم.

ما بر اهمیت پایبندی به قوانین بین المللی از جمله منشور ملل متحد بر اساس احترام به حاکمیت و تمامیت ارضی، عدم مداخله در امور داخلی و پرهیز از توسل به زور یا تهدید تاکید می کنیم.

در این بیانیه که ادعاهای واهی علیه تمامیت ارضی ایران مطرح می کند، آمده است: در این راستا از ایران می خواهیم جزایر سه گانه امارات متحده عربی تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی را که ناقض حاکمیت کشور است، اشغال کند. امارات متحده عربی.” امارات متحده عربی و اصول منشور سازمان ملل متحد هستند، آنها را خاتمه دهید.

تبلیغات بنری