اخبار اخبار اقتصادی

فروش بیش از ۳۷۴هزار قطعه سکه تا امروز

تبلیغات بنری


به گزارش سایت توژال، امروز چهارشنبه 4 مهرماه در بیست و سومین جلسه حراج سکه طلا در مرکز مبادلات طلا و سکه ایران 9 هزار و 539 قطعه سکه طلا شامل 4 هزار و 736 قطعه ربع سکه و 2 هزار و 800 قطعه به فروش رسید. از سکه های طلا . قطعه نیم سکه و دو هزار و سه سکه به متقاضیان اختصاص یافت.

آمار جداگانه برای 23 نوع سکه حراج

در این حراج از مجموع 7 هزار و 553 قطعه ربع سکه ثبت شده، 4 هزار و 736 قطعه با میانگین قیمت 17 میلیون و 328 هزار تومان به مناقصه گران اختصاص یافت. همچنین از مجموع 5 هزار و 220 قطعه نیم سکه، 2 هزار و 800 قطعه با میانگین قیمت 26 میلیون و 723 هزار تومان و در حراج تمام سکه نیز 2 هزار و 835 قطعه از 5 هزار و 835 قطعه با میانگین قیمت 49 میلیون و 997 هزار تومان به فروش رسید. به برندگان مزایده

تاکنون چند سکه فروخته شده است؟

بنابراین از 22 اسفند 1402 که اولین حراج سکه طلا در مرکز مبادلات ایران برگزار شد، تا امروز طی 23 نوبت حراج از طریق سامانه معاملاتی سکه طلا مرکز مبادلات ایران، در مجموع 374 هزار و 294 قطعه سکه طلا تخصیص یافت. به مناقصه گران ربع سکه 200 هزار و 669 یک قطعه، نیم سکه 69 هزار و 709 قطعه و سکه تمام 103 هزار و 916 قطعه اختصاص یافت.

برنامه تحویل ارز

به گزارش مرکز مبادلات ایران، متقاضیان برای دریافت سکه باید به زمان بندی تحویل کالا توجه کنند. تحویل سکه طلا بدون هزینه انبار از ۱۴ آبان آغاز و تا ۲۱ آبان ادامه دارد. در این مدت هزینه تحویل فقط از شعب بانک های پذیرنده و کارمزد تحویل هر ارز در طول دوره 30 هزار تومان خواهد بود.

افرادی که در بازه زمانی 22 تا 30 آبان ماه نسبت به دریافت سکه اقدام می کنند، علاوه بر هزینه تحویل، باید هزینه ذخیره سازی نیز بپردازند. هزینه نگهداری سکه طلا برای هر قطعه سکه تمام شده روزانه 50 هزار تومان خواهد بود و به شعبه بانک پرداخت می شود. این هزینه شامل روزهای تعطیل نیز خواهد بود.

در صورت عدم دریافت سکه توسط افراد در بازه زمانی تحویل سکه، تراکنش لغو و پس از اعلام بانک، مبلغ تراکنش پس از کسر کارمزد خرید و سایر هزینه های عملیاتی به کیف پول خریدار بازگردانده می شود. در صورت فسخ معامله به دلیل عدم مراجعه خریدار به شعبه مشخص شده در سامانه برای دریافت سکه طلا در مهلت تعیین شده، خریدار به مدت 180 روز از ثبت هرگونه سفارش خرید در سامانه منع خواهد شد. .

باید گفت؛ این دومین هفته متوالی است که مرکز مبادلات طلا و ارز به منظور پاسخگویی به تقاضا در بازار ارز و طلا، هر هفته دو حراج سکه برگزار می کند ، این مرکز تا اطلاع ثانوی هر هفته دو حراج سکه برگزار می کند.

در هفته جاری و طبق روال گذشته دو حراج شمش طلا برگزار شد که در نتیجه آن 255 کیلوگرم شمش طلا توسط علاقمندان خریداری و معامله شد. و امروز در مجموع بیش از 11 تن شمش طلا فروخته شد و به این ترتیب بیش از 49.7 هزار میلیارد تومان ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور بازگشت.

باید گفت؛ بر اساس جدول حراج مرکز مبادلات، جلسات حراج شمش طلا در روزهای یکشنبه و سه شنبه و جلسات حراج سکه طلا در روزهای دوشنبه و چهارشنبه برگزار می شود.

تبلیغات بنری