اخبار اخبار عمومی

ابلاغیه سازمان بورس/ کاهش ریسک اوراق از فشار فروش سهام کاست

تبلیغات بنری



به گزارش مجله توژال؛ در خصوص افزایش سهم خرید سهام صندوق های با درآمد ثابت از 10 درصد به 15 درصد و کاهش خرید سپرده های دولت توسط این صندوق، شب گذشته اطلاعیه ای از سوی سازمان بورس صادر شد. این اقدام مقداری از فشار فروش امروز را کاهش می دهد. با این حال بورس امروز نیز روند روز گذشته را تکرار کرد که البته این تکرار و کاهش به شدت روزهای گذشته نبود.

معاملات بورس امروز در راستای شمع معاملاتی دیروز بسته شد و در پایان معاملات امروز شاخص کل 3517 واحد معادل 0.17 درصد از این شاخص را از دست داد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 65 هزار واحد تثبیت شد.

از سوی دیگر، قیمت معاملات سهام کوچک در بازار سهام کاهش یافت. به این ترتیب شاخص هم وزن بازار در پایان معاملات امروز با 3779 واحد کاهش معادل 0.55 درصد این شاخص به سطح 680 هزار واحد رسید.

لازم به ذکر است، هیات مدیره بورس اوراق بهادار تهران امروز حجم معاملات را 8.2 میلیارد سهم و ارزش معاملات خرد (سهم، حق تقدم و صندوق های سرمایه گذاری مشترک) را 3.177 میلیارد تومان نشان می دهد.

پول واقعی را وارد و خارج کنید

تراز واقعی پول امروز نیز مانند روز معاملاتی گذشته منفی بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود 221 میلیارد تومان پول واقعی از بورس خارج شد. نکته قابل توجه دیگر افزایش ارزش معاملات نسبت به روز گذشته ناشی از اوضاع آشفته بازار سرمایه است که به 3177 میلیارد تومان رسید. / اخبار تجارت

تبلیغات بنری