اخبار اخبار تکنولوژی

۲ نفر در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار کردند

تبلیغات بنری


دو نفر در خواب با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند

به گزارش مجله توژال؛ به گزارش دیلی میل، استارت آپ کالیفرنیایی REMspace آزمایشی را انجام داد که در آن دو نفر در یک حالت رویایی شفاف پیام رد و بدل کردند.

این استارتاپ فناوری هایی را برای بهبود خواب و رویاهای شفاف ارائه می دهد. رؤیای شفاف زمانی است که شخص بداند در حال دیدن خواب است و در عین حال در آن حالت باقی بماند.

این شرکت به طور خاص از تجهیزات طراحی شده ویژه، از جمله سرور، دستگاه، وای فای و سنسورهای مختلف استفاده می‌کرد، اما جزئیاتی درباره فناوری استفاده شده ارائه نکرد.

شرکت کنندگان در تحقیق در خانه های جداگانه می خوابیدند و محققان با استفاده از زبان خاصی که بین آنها ایجاد شده بود، کلمات را رد و بدل می کردند. البته این شرکت دقیقاً تجهیزات مورد استفاده در این آزمایش را فاش نکرد، اما اعلام کرد که در این فرآیند از دستگاهی استفاده شده است که امواج مغزی شرکت کنندگان و سایر داده های بیولوژیکی را ردیابی می کند.

این فرآیند شامل سروری می‌شود که می‌تواند زمان ورود افراد به حالت خواب شفاف را ردیابی کند و پیامی برای ارسال به آنها ایجاد کند.

پس از اینکه سرور یک شرکت‌کننده تحقیقاتی را دریافت کرد که وارد حالت خواب شفاف می‌شد، یک کلمه تصادفی را به زبانی خاص تولید کرد و آن را از طریق یک گوشی به او منتقل کرد. شرکت کننده در خواب کلمه گفته شده را تکرار کرد. سرور نیز این پاسخ را ذخیره کرد. پس از حدود 8 دقیقه، شرکت‌کننده دوم وارد حالت رویای شفاف شد. سرور پیام ذخیره شده از اولین شرکت کننده را برای او فوروارد کرد.

این شرکت این آزمایش را بر روی سایر شرکت کنندگان انجام داد. اما هنوز آزمایش های زیادی باید انجام شود.

این فناوری هنوز توسط محققان دیگر آزمایش و تکرار نشده است، اما در صورت تایید، نقطه عطف مهمی در تحقیقات خواب خواهد بود و در زمینه‌های درمان سلامت مغز، مهارت‌های آموزشی و موارد دیگر کاربرد دارد.

تجربه یک حالت رویای شفاف به افراد این امکان را می دهد که در رویاهای خود به جای تعامل تصادفی با “دنیای رویا” بدون هیچ گونه احساس کنترل، اقدام کنند. این پدیده در خواب با حرکات سریع چشم رخ می دهد.

تبلیغات بنری